۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۰۶۳۸۳
آیت الله صدیقی:

حقیقت شب قدر حضرت زهرا است

حقیقت شب قدر حضرت زهرا است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حقیقت شب قدر حضرت زهرا(س) است، گفت: انسان با معرفت به حضرت زهرا(س) می تواند شب قدر را درک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی تهران برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) و امیرمومنان علی(ع) پدارن امت هستند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) بر اعمال شیعیان آگاه هستند و کردار آنان را مشاهده می کنند، ادامه داد: امام زمان(عج) آخرین حلقه سلسله جلیله عرشیان جان عالم امکان هستند لذا حضور دارند؛ خداوند به واسطه ایشان به بندگان نعمت عطا می کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه انسان مومن هر کار خیری انجام می دهد به واسطه امام زمان(عج) بالا می رود و به تایید حضرت حق می‌رسد، ابراز کرد: ملائکه همه ماموران و مطیع ایشان هستند امام صادق(ع) می فرمایند: با مخالفان ما به سوره قدر احتجاج کنید.

وی افزود: انسان به واسطه سوره قدر می تواند به امام زمان(عج) متصل شود؛ سوره قدر ظرف قرآن صامت و سوره ولایت است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) باطن شب قدر و ظرف قرآن ناطق هستند، اظهار داشت: یازده قرآن ناطق در وجود مقدس حضرت زهرا(س) نهفته است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه انسان در شب قدر با توسل به حضرت زهرا(س) می تواند به حقیقت این شب نائل شود، گفت: براساس روایات؛ معرفت حضرت زهرا(س) همان وصل شدن به شب قدر است.

وی با اشاره به اینکه دین با ولایت کامل است، عنوان کرد: دین بدون ولایت مورد رضایت خداوند نیست چرا که ولایت، صراط مسقیم است و کسی که ولایت نداشته باشد از مسیر حق خارج می شود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه ارتباط امام زمان(عج) با عالم هستی یک ارتباط تکوینی و عینی است، اظهار داشت: حضرت به اعمال ما آگاه است بنابراین ما باید مراقب اعمال خود باشیم که با انجام فعل حرام حضرت را از خود ناراحت نکنیم./813//202/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
قله خلافت الهی در سایه رفتاراختیاری انسان حاصل می شود و تا رفتار اختیاری وجود نداشته باشد لیاقت دریافت رحمت خاصه الهی را پیدا نخواهد کرد.
1
0
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
علت عدم برنامه رمضانی مراجع تقلید در رسانه ملی چیست؟
لطفا در این مورد اطلاع رسانی نمایید.
2
0
خداپناهی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
قدر و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها در بین شیعیان و حتی خواص ناشناخته است.
درباره ابعاد این شخصیت والال جهان اسلام مطالب بیشتری منتشر نمایید.
1
0