۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۰۶۴۳۱
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد:

بازخوانی و فهم اندیشه‌های شهید مطهری زمینه‌ساز تربیت متعالی است

بازخوانی و فهم اندیشه‌های شهید مطهری زمینه‌ساز تربیت متعالی است
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: وقتی می‌توانیم تربیت را در ساحت متعالی شکل دهیم که بتوانیم اندیشه‌های شهید مطهری را بازخوانی، فهم، اشاعه و تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست تخصصی بازخوانی نظریه تربیتی شهید مطهری که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه در محل سالن همایش حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، بر توجه ویژه به اندیشه‌های این شهید بزرگوار در حوزه علمیه و مراکز علمی و آموزشی کشور تأکید کرد.

وی افزود: در این راستا اقدام نخست بازخوانی اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری است، گام دوم فهم این اندیشه‌ها، گام سوم اشاعه و اقدام چهارم تبیین اندیشه‌های شهید مطهری خواهد بود.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: وقتی می‌توانیم تربیت را در ساحت متعالی خود شکل دهیم که بتوانیم اندیشه‌های شهید مطهری را بازخوانی، فهم، اشاعه و تبیین کنیم.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر در هر مرحله از این چهار گام دچار مشکل شویم در تعلیم و تعلم و اقدامات پرورشی خود دچار چرخش می‌شویم.

وی در ادامه به جایگاه ویژه معلم در نظام تربیتی اسلام پرداخت و با بیان اینکه معلم فردی است که کار انبیا را تعقیب و اجرایی می‌کردند، افزود: معلمی جایگاه بسیار ارزشمندی بوده و همه ما باید به معلم بودن خود افتخار کنیم.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه معلمی جدای از افتخارات، مسئولیت بزرگی است که بر عهده ما گذاشته است، اضافه کرد: بر اساس اندیشه‌های شهید مطهری قرآن کتاب جامعی بوده و در ساحت‌های مختلف نقش دارد؛ اما قرآن هدف مهمی را تعقیب می‌کند که آن تربیت انسان است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب شناخت و تربیت انسان بوده و وزن قرآن به سمت نظام تربیتی است، افزود: بر اساس قرآن انسان موجود تربیت‌پذیری بوده و فطرت انسان قابل تربیت است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: دومین موضوعی که شهید مطهری در نظام تربیتی الهی مطرح می‌کند این است که هدف از تربیت رشد به سمت خداگرایی و یاد خدا است، ازاین‌رو قرب الهی که ما در حوزه علمیه مطرح می‌کنیم باید در آموزش و پرورش هم این‌گونه باشد./9314//210/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
هادی رحیمی
ارسال نظرات