۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۰۶۴۶۸

آیین سیزدهمین سالگرد رحلت آیت الله سید مهدی یثربی برگزار شد

آیین سیزدهمین سالگرد رحلت آیت الله سید مهدی یثربی برگزار شد
آیین سیزدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آيت الله يثربي(ره)، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اسبق کاشان در مسجد حبيب ابن موسي(ع) شهرستان كاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد علی غروی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر شب گذشته در سیزدهمین سالگرد رحلت عالم ربانی آیت الله سید مهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان در مسجد حبیب ابن موسی (ع) این شهرستان گفت: آیت الله سید مهدی یثربی شخصیت علمی و مجاهد خستگی ناپذیری بود که نهضت انقلاب در کاشان را رهبری می‌کرد.

وی رمز موفقیت و محبوبیت آیت الله یثربی را اخلاق و ادب و مردم داری این عالم ربانی دانست و افزود: آیت الله سید مهدی یثربی همیشه و در همه حال در خط امام (ره) و تقویت نظام اسلامی و انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای داشت و ذره‌ای تکبر و خودخواهی در وجودش نبود.

حجت الاسلام غروی با اشاره به این که همین ویژگی‌ها باعث شده است تا بر دل‌های مردم کاشان فرمانروایی کند اظهار داشت: این ویژگی‌های آیت الله سید مهدی یثربی سبب شده تا امروز بعد از گذشت ۱۳ سال از رحلت خود مردم کاشان درمراسم سالگرد این عالم ربانی چنین حضور همگانی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه تجلیل از یک عالم متواضع و مردمی از سوی مردم وفادار و مومن کاشان را قابل تقدیر دانست و گفت: کسی که ایمان داشته باشد و عمل صالح داشته باشد خداوند نیز محبت او را در دل‌های مردم قرار می‌دهد.

وی افزود: این عالم والا مقام پس از پایان درس‌های حوزوی از قم به زادگاهش بازگشت و وظیفه هدایت دینی، تقویت و گسترش حوزه‌های علمیه، رونق نماز‌های جماعت و ساماندهی امور اجتماعی مردم را بر عهده گرفت و همواره پناهگاه مردم بود.

حجت الاسلام غروی ساخت درمانگاه و مسجد، راه اندازی صندوق قرض الحسنه، حضور در جبهه‌های جنگ و پشتیبانی از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را از دیگر خدمات امام جمعه فقید کاشان برشمرد.

لازم به ذکر است، آیت الله سید مهدی یثربی در سال ۱۳۰۲ در کاشان به دنیا آمد و پس از فراگیری مقدمات علوم حوزوی در کاشان به قم هجرت کرد و از محضر استادانی همچون حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی، گلپایگانی، مرعشی نجفی، اراکی، محقق داماد، طباطبایی کسب فیض کرد.

ایجاد نخستین دفتر اعزام مبلغ، احداث حوزه علمیه در کاشان، قمصر، مشهد اردهال و برزک، تأسیس صندوق قرض الحسنه ایجادخوابگاه بزرگ دانشجویی در تهران، تأسیس درمانگاه و زائرسرا در مشهد مقدس، ساخت ده‌ها مسجد و حسنیه و حمام در شهر‌ها و روستاها، از جمله خدمات ارزنده مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی است.

این عالم فرزانه از آغاز نهضت امام خمینی از حامیان بنیانگذار جمهوری اسلامی بود و با صدور بیانیه در مناسبت‌های مختلف و شرکت در راهپیمایی ضدرژیم ستم شاهی حرکت انقلاب را در منطقه هدایت می‌کرد. آیت الله یثربی علاوه بر این که در دوران ۸ سال دفاع مقدس با حضور در خط مقدم صحنه‌های نبرد موجب دلگرمی رزمندگان اسلام می‌شد در ۳ دوره مجلس خبرگان رهبری نمایندگی مردم استان اصفهان را به عهده داشت.

این عالم فرزانه پس از یک عمر خدمت به حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی در ششم رمضان سال ۱۴۲۷ هجری قمری برابر هشتم مهرماه سال ۱۳۸۵ پس از مدتی بستری در بیمارستان پارس تهران در اثر بیماری ریوی ناشی از مصدومیت شیمیایی دوران دفاع مقدس در سن ۸۳ سالگی دارفانی را وادع و به ملکوت علی پیوست./۱۳۰۷//210/خ
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات