۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۶۰۶۵۱۹
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

فرهنگ زکات در جامعه تقویت شود | لزوم مقابله با عرفان های کاذب

فرهنگ زکات در جامعه تقویت شود | لزوم مقابله با عرفان های کاذب
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر ضرورت تقویت فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تأکید کرد و گفت: زهدهای افراط گرایانه انسان را از مسیر حقیقت منحرف می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون به تفسیر آیه 141 سوره انعام پرداخت و گفت: خداوند نعمت های بسیاری را در اختیار انسان ها قرار داده است، بنابراین ما موظف هستیم در قبال مصرف کردن این نعمات، شکرگزاری کرده و اهل اسراف نباشیم.

وی با بیان اینکه انسان باید حلال خداوند را حلال و حرام خداوند را حرام بشمرد، نسبت به خطر عرفان های کاذب در جامعه هشدار داد و اظهار داشت: مؤمنان نباید گرفتار دام افراط گرایی شده و وارد عرفان های کاذب شوند؛ زهدهای افراط گرایانه انسان را از مسیر حق و حقیقت خارج و منحرف می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی در ادامه بر ضرورت تقویت فرهنگ پرداخت زکات اموال در جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: زکات اموال حق خداوند است و انسان باید آن را از جانب خداوند به دست محرومان و مستضعفان برساند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه زکات به منزله پیوند خالق و مخلوق است، عنوان کرد: نفع زکات در حقیقت به مردم می رسد، اما حق الله بوده و با نیت الهی پرداخت می شود.

وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه امروز در برخی بخش های جامعه اهتمام لازم برای پرداخت زکات مشاهده نمی شود، یادآور شد: مؤمن باید در در همه زمینه ها نسبت به کمک به محرومان و مستضعفان توجه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی در پایان با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی باید از هرگونه اسراف و تبذیر پرهیز کند، بیان کرد: ما باید همواره در حد نیاز خود از نعمت ها و امکاناتی که خداوند در اختیارمان قرار داده است، استفاده کنیم./841/پ210/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات