۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۶۵۴۶

نگاهی به کتاب‌های "شب صورتی"، "خنجر سپید" و "قربانی طهران"

نگاهی به کتاب‌های
نشر معارف به تازگی چاپ دوم کتاب "شب صورتی" و چاپ اول کتاب های"خنجر سپید" و "قربانی طهران" را منتشر و رونمایی کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشر معارف به تازگی چاپ دوم کتاب "شب صورتی" نوشته مظفر سالاری، و چاپ اول کتاب های"خنجر سپید" شب نوشته مسلم ناصری و "قربانی طهران" نوشته حامد اشتری را منتشر و رونمایی کرده است. در این نوشته این آثاربه صورت مختصر معرفی شده است.

شب صورتی
نگاهی به کتاب‌های

مدیریت عشق مسئله کتاب شب صورتی است. نویسنده در داستان کتاب به مدیریت عشق یک نوجوان می‌پردازد. نوجوانی که در شهر یزد عاشق می‌شود و پیرمردی به کمک او می‌آید.
فضای کتاب در جغرافیای شهر یزد می‌گذرد و نویسنده در این رمان نیز مانند کتاب کتاب رویای نیمه شب نگاه مهدوی خود را حفظ کرده و در اختتامیه کتاب به نیمه شعبان و شخص امام زمان (عج) توجه دارد.

خنجر سپید شب

نگاهی به کتاب‌های
خنجر سپید شب دوره ۳۵ ساله زندگی پسری است که سر ناسازگاری با خلیفه سوم عثمانی که دایی اش است، دارد. در عین حال که پسر از خاندان بنی امیه و مخالفان امام علی علیه السلام است و پدربزرگش توسط امام علی علیه السلام کشته شده، اما دوستدار حضرت امیر علیه السلام و سرانجام هم توسط دایی زاده اش کشته می‌شود.
شخصیت تاریخی این کتاب استناد تاریخی دارد و در گذشته وجود داشته و وقایعی هم که برایش روی داده نیز اتفاق افتاده است.
کتاب «خنجر سپید شب» از نظر شخصیت و اتفاقی که برایش روی داده، واقعی است، اما با نوع نگاه نویسنده شکل داستانی پیدا کرده است.

قربانی طهران
نگاهی به کتاب‌های

نویسنده در «قربانی طهران» نگاهی داستانی به اتفاقات مشروطه دارد و می‌کوشد سیر تحول جوانی عدالت خواه را در آن دوران نشان دهد. جوانی که با رؤیای عدالت خواهی از وطن مهاجرت کرده و به مرکز تحولات سیاسی آن زمان یعنی تهران می‌آید و اوضاع را با آنچه در جراید خوانده است کاملا متفاوت می‌باید.

در کنار این روایت که پیکره اصلی داستان را تشکیل می‌دهد، داستانی نیز به صورت هم زمان در پاریس در حال رخ دادن است که در ضمن آن بازتابی از حضور روشنفکران و سیاسیون اواخر دوره قاجار در دولت‌های اروپایی ارائه می‌شود.

نشر معارف کتاب‌های "شب صورتی"، "خنجر سپید" و "قربانی طهران" را در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و با قیمت‌های ۳۰۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰۰ ریال ("خنجر سپید" و "قربانی طهران") منتشر کرده است. /۹۲۵/ن ۶۰۳/ش
ارسال نظرات