۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۰۶۶۴۷
کوچکی نژاد در گفت‌وگو با رسا:

غنی سازی هسته ای باید دنبال شود | با دشمن قدار باید با زبان قدرت برخورد کرد

غنی سازی هسته ای باید دنبال شود | با دشمن قدار باید با زبان قدرت برخورد کرد
نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه حفظ برجام با وجود بدعهدی های طرف های مقابل معنا ندارد، تأکید کرد که با دشمن قدار باید با زبان قدرت برخورد کرد.

جبار کوچکی نژاد نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد ایران در تعهد برجام، گفت: ایران در تعهد برجام اقداماتی انجام داد که می‌توانست آن اقدامات را با عجله انجام ندهد و مرحله به مرحله متناسب با رفتار طرفهای مقابل اقدام کند.

وی افزود: نحوه مواجهه صحیح با تعهد برجام همین بود که ایران قدم به قدم و متناسب با نوع رفتار طرف‌های مقابل، به تعهدات خود در برجام عمل کند، برای مثال اگر ما آب سنگین اراک را از کار انداختیم دولت باید منتظر می‌ماند تا طرف مقابل نیز به یکی از تعهدات برجامی خود عمل کند.

کوچکی نژاد ادامه داد: متأسفانه ما بدون توجه به عملکرد طرف مقابل به چندین تعهد خود در برجام عمل کردیم، آمریکا از برجام خارج شد، کشورهای اروپایی طرف قرارداد نیز بدون اینکه به تعهدات خود عمل کنند، دو سه سال قضیه برجام را طول دادند و بهانه آوردند که آمریکا از برجام خارج شده است.

غنی‌سازی اورانیوم تکمیل شود

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپایی‌ها، عنوان کرد: مشخص بود که اگر آمریکا از برجام خارج شود اروپایی‌ها اقدام مثبتی در رابطه با توافق برجام انجام نمی‌دهند، در آن زمان لازم بود تیم مذاکره کننده ایرانی نیز عکس العمل مناسبی نشان دهد که متأسفانه چنین نکرد.

وی با تاکید بر لزوم اقدام متقابل و به هنگام در هر مرحله از برجام، افزود: ایران باید در مقابل خروج آمریکا از برجام برخی از بندهای تعهد را تعلیق کرده و غنی‌سازی اورانیوم را آغاز می‌کرد.

کوچکی نژاد ادامه داد: جلوی ضرر از هر کجا گرفته شود منفعت است، امروز اقدام متقابل مسؤولان در برابر بدعهدی‌ کشورهای طرف مذاکره هر چند دیر اما باز هم جلوگیری از ضرر بیشتر و در جهت حفظ منافع ملی است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه تند اروپایی‌ها و ورود ناوهای آمریکایی‌ها به خلیج فارس، ابراز داشت: به اعتقاد بنده در برابر آمریکا و اروپایی‌هایی که به تعهدات بین المللی خود ذره‌ای پایبند نیستند تعلل پذیرفته نیست و ما باید غنی‌سازی اورانیوم را تکمیل کرده و هر اقدام متقابل دیگری که لازم بود را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: آمریکا از یک طرف ناوهای خود را وارد خلیج فارس می‌کند و از طرف دیگر شماره تلفن می‌دهد! این کار چه معنایی دارد جز اینکه با قلدری می‌خواهند طرف مقابل را پای میز مذاکره بکشاند، آمریکا و اروپایی که جز زور گفتن و سلطه‌طلبی کار دیگری بلد نیستند یقینا تنها با زبان زور و قدرت است که عقب‌نشینی خواهند کرد.

کوچکی نژاد با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ می‌شود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به درستی فرمودند که نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ می‌شود، ما مسیر صحیح خود را طی می‌کنیم آمریکا و اروپا هم هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما اگر در مسیر صحیح خود گام برداریم در نهایت پیروزی با ماست، حتی اگر آمریکایی‌ها هم آغازگر جنگی باشند پیروزی در این جنگ با ایران است، هر گلوله‌ای که به طرف ما شلیک کنند سخت‌تر و شدیدتر از آن را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: اگر جنگی هم صورت نگیرد، باز هم پیروزی از آن ملت ایران است، چرا که ما به اندازه کافی در برابر بدعهدی‌های آنها خویشتنداری کردیم و از این به بعد دیگر عمل به تعهدی که طرف مقابل هیچ گونه پایبندی به آن ندارد جایز نیست و ما نیز هر اقدام متقابلی که لازم باشد را انجام خواهیم داد.

کوچکی نژاد با اشاره به دوگانه جنگ و توافق که این روزها از زبان برخی شنیده می‌شود، ابراز کرد: مسیری که نظام اسلامی به رهبری و هدایت رهبر معظم انقلاب مشخص کرده و خوشبختانه مورد وفاق آحاد مردم، احزاب و تشکل‌ها و مسؤولان است، مسیر اقتدار، عزت، استقلال، سربلندی و موفقیت ملت ایران است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه برخی از داخل و خارج از کشور سعی دارند مردم را از جنگ بترسانند امری است که همواره از سوی غربگرایان داخلی و مزدوران دشمنان نظام وجود داشته و مسأله جدیدی نیست و تنها راه پیروزی بر دشمن مستکبر و زورگو رفتار عزتمندانه و مقتدرانه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکره تنها از سر اقتدار و عزت است که نتیجه خوبی به دنبال خواهد داشت، مسؤولان نیز باید به این مسأله مهم توجه داشته باشند و به توافقی که طرف مقابل عمل نمی‌کند، عمل نکنند./813/ت301/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات