۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۰۶۶۶۵
امام جمعه موقت تهران:

سبک زندگی دینی انسان را رشد می دهد

سبک زندگی دینی انسان را رشد می دهد
آیت الله صدیقی با بیان اینکه سبک زندگی دینی انسان را رشد می دهد، گفت: همه اعمال انسان مومن عبادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ذهن آدمی خلاق است و به اذن خداوند می تواند صورت مثالی امور را با کمترین تمرکز بیافریند.

وی افزود: این صورت مثالی قائم به وجود انسان است بنابراین تا زمانی که انسان به آن صورت توجه دارد آن صورت نیز وجود خواهد داشت اما اگر توجه ذهنی انسان از آن صورت برداشته شود آن صورت مثالی نیز نابود می شود؛ عنایت خداوند به عالم هستی نیز چنین است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه موجودیت عالم هستی به خاطر عنایت وجودی خداوند است، ابراز کرد: خداوند حی و قیوم است از این رو حیات و قیام همه موجودات به خداوند وابسته هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انسان در محضر خداوند است، اظهار داشت: یکی از راه های جلب نظر خداوند نماز است و انسان همه اعمالش باید مانند نماز برای کسب رضای خداوند باشد.

وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی دینی انسان را رشد می دهد، گفت: اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان برنامه ریزی دارد و اگر کسی براساس آن برنامه عمل کند اعمال او عبادت محسوب می شود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند رب انسان است، بیان داشت: انسان زمانی که به سن تکلیف می رسد مامور حضرت حق می شود تا برخی اعمال را انجام دهد و این ماموریت عنایت خداوند به انسان است.

امام جمعه موقت تهران بندگی خداوند را یک افتخار عظیم دانست و تصریح کرد: انبیای الهی چون عبد الهی هستند مدال نبوت نصیب آنان شد.؛ پیامبراکرم(ص) عبدالله بودند برای همین حبیب خداوند متعال شدند.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) که عبد مقرب پروردگار متعال محسوب می شوند اعمال ما را مشاهده می کنند پس باید بسیار مراقب اعمالمان باشیم که با یک حرکت نابخردانه فتنه دینی به راه نیاندازیم؛ همه اعمال انسان در قیامت به خداوند عرضه می شوند./813//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات