۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۰۶۶۶۷
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

جاهلیت مدرن انسان را به سمت هواپرستی هدایت می کند

جاهلیت مدرن انسان را به سمت هواپرستی هدایت می کند
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جاهلیت مدرن انسان را به سمت هواپرستی سوق می دهد، گفت: مردم عصر کنونی گرفتار جاهلیت مدرن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد الزهرا(س) تهران برگزار شد، گفت: یکی از مشکلاتی که قرآن به آن اشاره دارد مساله تبرج است.

وی با اشاره به اینکه تبرج به سه صورت ظهور و بروز پیدا می کند، ادامه داد: یکی از موارد تبرج، تبرج اخلاقی است در تبرج اخلاقی پوشش افراد تغییر پیدا می کند و قرآن خطاب به این افراد می فرماید: به دوران جاهلیت برنگردید.

حجت الاسلام والمسلمین احدی درباره تبرج سیاسی، ابراز کرد: در تبرج سیاسی خداوند با خطاب قرار دادن سیاسیون آنان را از امید بستن به کفار نهی می کند و تاکید دارد که در همه امور به خداوند امید داشته باشند.

استاد حوزه علمیه درخصوص تبرج دینی و معنوی، گفت: انسان در مواجهه با تبرج دینی باید سعی کند معنویات خود را از دست ندهد و به اندازه توانش تقوای الهی پیشه کند؛ تقوا انسان را از گناه و آلودگی حفظ می کند.

وی با بیان اینکه مردم عصر کنونی گرفتار جاهلیت مدرن هستند، ابراز کرد: مبارزه با جاهلیت مدرن بسیار دشوار است؛ جاهلیت مدرن دارای سه عنصر علم، صنعت و مسکن است این سه عصر سبب می شود جاهلیت مدرن شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: اگر در دوران رسول خدا(ص) مردم بت سنگی می پرستیدند مردم امروز بت نفس را می پرستند و تابع امور نفسانی هستند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: امروز جهان غرب و کشورهای اروپایی بسیاری از علوم خودشان را از نظریه و علم دانشمندان اسلامی دریافت کرده‌اند برای مثال اروپا در زمینه پزشکی حرفی برای گفتن نداشت آنان با استفاده از کتب بو علی توانستند در علم پزشکی پیشرفت کنند.

وی با بیان اینکه جامعه شناسی اسلامی برپایه وحدت استوار است، اظهار داشت: جامعه شناسی غربی بر محور سودجویی و کسب منافع شخصی پیش می رود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی در پایان خاطرنشان کرد: در جاهلیت مدرن انسان از اغراض الهی باز می ماند و تنها به امور دنیوی توجه می کند و از آخرت غافل می شود./813//202/خ

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات