۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۰۶۶۷۰
رییس بنیاد فارس المومنین:

مقامی بالاتر از عبودیت خداوند وجود ندارد

مقامی بالاتر از عبودیت خداوند وجود ندارد
حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی گفت: مقامی بالاتر از عبودیت و بندگی خداوند وجود ندارد که در واقع هدف خلقت و آفرینش نیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: خداوند هر جایی که می‌خواهد اهمیت کاری را به انسان نشان دهد به عزت خود قسم خورده است.

وی افزود: ما در عالم برزخ به ربوبیت خداوند عهد بسته‌ایم و لازمه این عهد، تسلیم بودن در برابر اوامر الهی است؛ بنده واقعی درباره مقدرات از خدا سوال نمی‌کند؛ حضرت ایوب(ع) جز بندگانی بود که با وجود مصائب و مشکلات بسیار، هیچ گاه به درگاه خداوند شکایت و حتی سوال نکرد.

رییس بنیاد فارس المومنین ابراز داشت: عبادت کردن یعنی انسان هر کاری را تنها برای رضای حق تعالی انجام دهد نه بر حسب عادت، جلب رضایت دیگران، هوای نفس، حب دنیا و یا پیروی از طاغوت.

وی در ادامه بیان داشت: مقامی بالاتر از عبودیت و بندگی خداوند وجود ندارد که در واقع هدف خلقت و آفرینش نیز است؛ اگر ما بنده خوبی برای خداوند باشیم خداوند رحمان و رحیم وعده داده است که دعای ما را اجابت کند.

رییس بنیاد فارس المومنین درباره حدیث معراج ابراز داشت: حدیث معراج ۲۲ بند است و کسی که بخواهد در سیر و سلوک به جایی برسد یکی از منابع آن حدیث مذکور است؛ در حدیث معراجیه خداوند متعال چندین خصوصیت برای بندگان واقعی و خاص خود تعریف می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: ورع یکی از خصوصیات بندگان خاص خداوند است؛ تفاوت ورع و تقوا این است که ورع سبکی از زندگی است که در آن گناه وجود ندارد اما تقوا چشم پوشیدن و دوری کردن از گناهان و آلودگی‌هاست.

رییس بنیاد فارس المومنین در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خصوصیات بندگان خاص خداوند این است که اهل حرف بیهوده و لغو نیستند؛ سکوت از خصوصیات بندگان خاص خداوند است./۹۶۹//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات