۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۰۶۶۷۱

المیادین از 10 عملیات اعلام نشده یمن در عمق عربستان خبر داد

المیادین از 10 عملیات اعلام نشده یمن در عمق عربستان خبر داد
شبکه خبری المیادین یک روز پس از عملیات پهپادی یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی اعلام کرد، بیش از ده عملیات نظامی اعلام نشده در عمق سعودی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه خبری المیادین لبنان، بامداد امروز گزارش داد، یمنی‌ها دَه عملیات نظامی اعلام نشده در عربستان سعودی انجام داده‌اند.

المیادین در خبر کوتاهی نوشت:‌ اطلاعات ویژه‌ای که به دست ما رسیده، نشان می‌دهد، نیروهای صنعاء بیش از ده عملیات نظامی اعلام نشده علیه اهدافی مهم در عمق عربستان سعودی انجام داده‌اند.

المیادین این خبر را 24 ساعت پس از «عملیات بزرگ» یمن علیه تأسیسات نفتی سعودی منتشر و در توضیح بیشتر، زمان این ده عملیات را «اخیراً» اعلام کرد.

جزئیات بیشتری از این عملیات‌ها یا مکان آن هنوز اعلام نشده یا هیچ منبع یمنی هنوز آن را تأیید نکرده است.

در حمله پهپادی روز گذشته که صنعاء آن را «بزرگ‌ترین عملیات» علیه عربستان سعودی موسوم به «عملیات نُهم رمضان» اعلام کرد، دست‌کم هفت پهپاد به برخی «تأسیسات حیاتی» سعودی حمله کردند.

وزیر انرژی سعودی نیز دیروز این حمله را تأیید و اعلام کرد تأسیسات نفتی دو استان الدوادمی و عفیف در غرب ریاض و نزدیک شهر «ینبع» در غرب این کشور، هدف قرار گرفته و پمپاژ نفت شرق به غرب عربستان متوقف شده است.

یمن از سال ۱۳۹۴ هدف حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد ریاض در قالب «ائتلاف عربی» است که از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انلگیس و فرانسه برخوردار است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات