۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۰۶۶۷۹
مدیر مدرسه امام جعفرصادق الوان:

محصورسازی مراکز تخصصی در یک استان سبب آسیب پذیری مناطق محروم است

محصورسازی مراکز تخصصی در یک استان سبب آسیب پذیری مناطق محروم است
حجت الاسلام کعب عمیر درخواست کرد تا رشته‌های تخصصی توسعه و در شهرستان‌ها و مناطق مختلف باشد تا طلاب در مناطق محروم و شهرستان‌ها ماندگار و از تجمع طلاب در قم کاسته شود.
حجت الاسلام احمد کعب عمیر، مدیر مدرسه امام جعفرصادق (ع) الوان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، تخصص گرایی را امری لازم برای حوزه‌ها برشمرد و افزود: اینکه طلاب در بسیاری از رشته‌های علوم انسانی بصورت تخصصی ورود کنند بسیار نویدبخش و امری لازم است که بازدهی بیشتری به همراه خواهد داشت.

 مدیر مدرسه امام جعفرصادق (ع) الوان با بیان اینکه جامعه نیازمند تخصص گرایی در علوم مختلف است، خاطرنشان کرد: مؤسسه‌ها و دانشگاه‌های مرتبط با حوزه که به تدریس رشته‌های تخصصی می‌پردازند دروس اصول فقه را نیز دارند و در این باره تشویقات رهبرانقلاب عامل افزایش حمایت و ادامه تخصص گرایی است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه رشته‌های تخصصی بیشتر در قم است، تصریح کرد: انتظار ما گسترش رشته‌های تخصصی در سطح کشور است جرا که چنین عاملی سبب شده است تا طلاب از شهرستان‌ها به قم هجرت کنند و به تبع شاهد تجمع طلاب در قم و آسیب پذیری مناطق محروم باشیم.

حجت الاسلام کعب عمیر درخواست کرد تا رشته‌های تخصصی توسعه و در شهرستان‌ها و مناطق باشد تا طلاب در مناطق محروم و شهرستان‌ها ماندگار و از تجمع طلاب در قم کاسته شود که به تبع شاهد آسیب پذیری کمتر مناطق مختلف باشیم.

وی با بیان اینکه منشور روحانیت هویت طلبه را مشخص می‌کند، تصریح کرد: اگر طبق منشور روحانیت عمل کنیم موفقیت‌های بسیاری حاصل می‌شود و مشکلات و موانع جاری در حوزه به علت عدم به مفاد منشور است؛ از این رو منشور روحانیت در حوزه‌ها باید مباحثه و مطالعه شود. /۹۴۵۶//310/خ
حاتم شرفی
ارسال نظرات