۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۰۶۷۲۰

عذرخواهی سفیر قطر از گروه‌های مقاومت فلسطین

عذرخواهی سفیر قطر از گروه‌های مقاومت فلسطین
سفیر قطر از اظهارات جنجالی خود درباره گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد  العمادی سفیر قطر در فلسطین پیش از ترک نوار غزه به اظهاراتی که در کنفرانس مطبوعاتی درباره تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیان کرد، واکنش نشان داد.

اظهارات سفیر قطر جنجال برانگیز توصیف شده بود به طوری که زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی خواستار عذرخواهی سفیر قطر از مقاومت و ملت فلسطین شد.

العمادی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفته بود آتش بس بنا بود که همانطور که برقرار شده بود، باقی بماند و تنش اخیر را دو طرف نمی‌خواستند،‌ولی یکی از گروه‌ها مشکلی را در مرزها ایجاد کرد، در حالی که طرف‌های اصلی یعنی حماس و تل آویو خواستار آرامش بودند.

العمادی در واکنش به این اظهارنظر خود که به نوعی انگشت اتهام خود را به سمت جنبش جهاد اسلامی هدف گرفته بود، گفت به همه گروه‌های فلسطینی  احترام می‌گذارم و جانفشانی‌های آنها را ارج می‌نهم.

وی از روابط متمایز با گروه‌های مقاومت از جمله جهاد اسلامی به  عنوان یکی از مهمترین گروه های صحنه فلسطین یاد کرد و گفت من دیدارها و تماس‌های مستقیمی با مسؤولان جهاد اسلامی در جریان سفرهای مکرر خود به غزه انجام داده‌ام، آنها مواضع مثبتی دارند که ناشی از درک عمیق آنها از ماهیت مرحله‌ای است که مسأله فلسطین در آن به سر می برد و مستلزم حکمت ودوراندیشی است./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات