۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۰۶۷۵۴
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

در جنگ اراده‌ها جبهه حق پیروز است

در جنگ اراده‌ها جبهه حق پیروز است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جبهه باطل همواره برای رسیدن به اهداف خود هزینه می‌کند، گفت: در جنگ اراده‌ها این اراده حق است که پیروز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به آیات سوره انفال اظهار داشت: آیات سوره انفال واقعه جنگ بدر را برای امت اسلامی بازگو می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در واقعه جنگ بدر عده مسلمان 313 نفر به همراه 3 اسب و 70 شتر بود.

وی تصریح کرد: در این جنگ با وجود این که عده مشرکان به رهبری ابوسفیان هزار نفر بود، مسلمانان بر دشمن پیروز شدند و از جبهه مسلمان 14 نفر به شهادت رسیده؛ ولی از مشرکان 70 نفر اسیر و 70 نفر کشته شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به ماجرای شکل‌گیری جنگ بدر خاطرنشان کرد: مشرکان هنگام هجرت مسلمان به مدینه تمامی اموال مسلمانان را مصادره کردند که به همین دلیل پیامبر صلی‌الله علیها و آله دستور دادند به عوض آن اموال، کاروان تجاری قریش مصادره شود.

وی افزود: ابوسفیان از این موضوع مطلع شد و با سپاهی هزارنفری به سمت کاروان حرکت کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مسلمانان با شنیدن خبر حرکت ابوسفیان دو واکنش نشان داده‌اند و عده‌ای مانند ابوبکر و عمر به حضرت رسول صلی‌الله علیه توصیه کردند که عقب‌نشینی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: این دو تن حضور سرداران نامی در سپاه قریش را دلیل عقب‌نشینی می‌دانستند؛ اما مقداد که جوانی شجاع و دلیر بود که خداوند قلبش را به نور ایمان محکم کرده بود به حضرت رسول صلی‌الله علیه فرمود که تا پای جان از ایشان دفاع می‌کند.

وی با بیان این که جوانان همواره در میدان‌های جهاد پیشگام هستند، گفت: بر همین اساس است که رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای می‌فرمایند ما هرگز با آمریکا وارد جنگ نخواهیم شد؛ چراکه دشمن می‌داند جوان‌های ما پای‌کار بوده و آماده دفاع از کیان این سرزمین هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنابر بر فرموده رهبر معظم انقلاب، نبرد امروز، نبرد اراده‌ها است و در جنگ اراده‌ها جبهه حق پیروز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم یادآور شد: خداوند با مقاومت و جهاد حق را بر کرسی نشانده و باطل را از بین می‌برد./837/ج

ارسال نظرات