۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۸
کد خبر: ۶۰۶۷۸۹
کارشناس دینی مطرح کرد؛

لزوم احیای سنت حسنه قرض الحسنه در جامعه

لزوم احیای سنت حسنه قرض الحسنه در جامعه
استاد حوزه درباره سنت نیکوی قرض الحسنه، گفت: کسی که پولی را به دیگری برای جلب رضایت خداوند قرض می‌دهد در واقع آن را به خدا قرض داده و اجری چند برابر نصیب او می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اعتمادیان، کارشناس مسائل دینی در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، درباره سنت نیکوی قرض الحسنه، گفت: کسی که پولی را به دیگری برای جلب رضایت خداوند قرض می‌دهد در واقع آن را به خدا قرض داده و اجری چند برابر نصیب او می‌شود.

وی افزود: کلمه "خُلد" به معنای امری باقی است که فنا ندارد و غالبا در بیان جهنم و بهشت و اهل آن بیان شده است؛ کسانی که در نعمات الهی، علاوه بر نعمت، ولی نعمت را می‌بینند و درک می‌کنند در قیامت نیز قرب الهی نصیب آنها می‌شود، خداوند بهشت و تقرب الی الله را به کسانی می‌دهد که علاوه بر نعمت‌، ولی نعمت را نیز ببینند.

این کارشناس دینی اظهار داشت: شخص مشرک به دلیل اصرار بر شرک خود هیچ گاه بخشیده نمی‌شود؛ شخص مومن زشتی و کراهت گناه را درک می‌کند و پس از ارتکاب به گناه از انجام آن پشیمان می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر با کسی خرده حسابی داریم به سفارش نبی اکرم(ص) بهتر است که در دنیا حساب خود را صاف کنیم زیرا در آخرت حساب و کتاب بسیار سخت‌تر است و تمام خلق در محشر مفتضح شدن او را تماشا می‌کنند./۹۶۹/پ210/ق

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات