به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، محسن صالحی حاجی آبادی نویسنده جانباز نجف آبادی که چندین کتاب همچون مجموعه آثار اکبر کاراته را از خود به یادگار گذاشته، بامداد دیروز پس از سال‌ها تحمل رنج جراحت‌های شیمیایی، به دوستان شهیدیش پیوست. پیکر این جانباز، صبح امروز سه شنبه بیست و چهارم اردیبهشت در روستای حاجی آباد تشییع شد.

محسن صالحی سال ۱۳۴۸ در روستای نمونه کشوری حاجی آباد متولد شد و پس از گذراندن مقاطع ابتدایی و راهنمایی در همین روستا، وارد حوزه علمیه نجف آباد شد. ورودش به حوزه همزمان با آغاز دفاع مقدس بود و او از هر فرصتی برای حضور در جبهه استفاده می‌کرد. طنز نویس خوب انقلابی که نزدیک به سه سال در جبهه حضور داشت و از جهادگران و یادگاران اهل قلم دفاع مقدس بود که روز گذشته (۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) پ س از تحمل سال‌ها درد و رنج دوران دفاع مقدس، در زادگاه خود به درجه شهادت رسید.

آیت الله علوی بروجردی، حسینی خراسانی، صفائی و طاهری مازندرانی از جمله اساتید صالحی در حوزه علمیه محسوب می‌شوند.

صالحی بعد از پایان جنگ به دلیل مشکلات ناشی از عوارض شیمیایی، امکان اقامت در قم را از دست داد و در حاجی آباد ساکن شد.

وی در مدت ۲۰ ساله‌ای که در قم زندگی می‌کرد، علاوه بر تحصیل علوم حوزوی به کار فرهنگی و نویسندگی مشغول بود که این چند سال اخیر عمر با برکتشان با توجه به مصدومیت و عوارض شیمیایی جنگ، به دستور پزشک، در روستای حاجی آباد اصفهان ساکن و به کشاورزی مشغول بود.

«خواستگار ذلیل مرده (مجموعه داستان طنز نوجوان)»، «اکبر کاراته و خرش»، «آی بچه‌های ناز یک قصه از نماز»، «زری کوچولو» «بچه‌های بهشت»، «نماز شکوفه نور خدا»، «اگر نامهربان بودیم و رفتیم» «رقص سنگ»، «اکبر کاراته و فسقلی‌های شکمو»، «اکبرکاراته و خرش»، «اکبر کاراته و آقایون کچل» و «اکبرکاراته به تهران می‌رود» از جمله آثار این نویسنده در زمینه‌های طنز، کودک و رمان است که بیشتر آن‌ها با محوریت خاطرات دفاع مقدس تدوین شده اند. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش