۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۰۶۸۲۲

مساجد اسکاتلند از غیرمسلمانان در ضیافت افطار پذیرایی می‌کنند

مساجد اسکاتلند از غیرمسلمانان در ضیافت افطار پذیرایی می‌کنند
مساجد شهری در اسکاتلند در مراسم افطار خود پذیرای غیرمسلمانان خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مساجد شهر آبردین اسکاتلند طی روزهای آینده در مراسم افطار خود پذیرای غیرمسلمانان خواهند بود.

این ابتکار بخشی از یک برنامه سراسری در بریتانیاست که با همکاری ۱۰۰ مسجد برگزار می‌شود و طی آن مساجد در طول ماه رمضان از غیرمسلمانان پذیرایی می‌کنند.

مسجد الحکمه و مرکز جامعه اسلامی به همراه مسجد آبردین و مرکز اسلامی آبردین در این برنامه، که با عنوان «طعم رمضان» برگزار می‌شود، مشارکت دارند.

«معروف رزاق»، رییس مسجد آبردین و مرکز اسلامی این شهر، گفت: درهای مساجد در ۳۰ سال گذشته بر روی مردم باز بوده است و با انسانیت و همبستگی اجتماعی در این طرح مشارکت می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم جامعه محلی را با زندگی روزمره مساجد آشنا کنیم و درک عمومی از اسلام را ارتقا دهیم.

«سرفراز علی میان»، رییس مسجد الحکمه، نیز گفت: از زمان افتتاح این مسجد در تابستان گذشته، بارها درهای آن را بر روی عموم باز کرده‌ایم، اما برنامه «طعم رمضان» نخستین برنامه در ماه رمضان است.

«علی محمود»، مسؤول طرح «طعم رمضان»، نیز این اقدام را گامی اساسی در راستای ارتباط مستقیم پیروان ادیان و ایجاد فضای گفت‌وگو در درون جوامع دینی برای زدودن باورهای نادرست و اسلام‌هراسی دانست.

نخستین برنامه این طرح روز پنجشنبه در مسجد الحکمه برگزار می‌شود. روز شنبه (۲۸ اردیبهشت) نیز مسجد آبردین و مرکز اسلامی این شهر میزبان مراسم خواهند بود./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات