۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۰۶۸۲۷
حجت الاسلام لرستانی:

زن و شوهر دو رکن اساسی خانواده هستند

زن و شوهر دو رکن اساسی خانواده هستند
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز به رسالت زن و شوهر در خانواده و تربیت فرزند اشاره کرد و گفت: زن و شوهر باید نسبت به جایگاه و نقش همدیگر در امور خانه آگاه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز، صبح امروز در جمع خواهران بسیجی این شهرستان در رابطه با وظایف زن و شوهر در خانواده گفت: زن و شوهر دو رکن اساسی خانواده هستند، لیکن مرد بدان جهت که آفرینش ویژه ای دارد و از جنبه جسمی و عقلانی قوی تر است.

وی با بیان اینکه رکن بزرگ و سرپرست خانواده محسوب می شود، افزود: اوست که می تواند با تدبیر عاقلانه خویش خانواده را به بهترین وجه اداره کند و اسباب خوشبختی و سعادت آنان را فراهم سازد و محیط خانه را همانند بوستانی سرسبز و معطر، شاداب، مرتب و منظم گرداند و همسرش را به صورت فرشته ای در آورد.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه زنان نیز در امور داخلی خانه و تدبیر در امور خانواده و فراهم کردن فضای مناسب عاطفی و محیط نشاط آمیز و لذت بخش، تربیت فرزندو بهسازی اقتصاد خانواده سهم دارند، عنوان کرد: زن و شوهر باید نسبت به جایگاه و نقش همدیگر در امور خانه آگاه باشند و به سهم هم در این زمینه توجه کافی نمایند.

وی با بیان اینکه مردی که مدیر خانواده است باید به نکته توجه داشته باشد که زن نیز انسانی است مانند مرد، خواسته ها و آرزوها و حق و حیات آزادی دارد، افزود: باید به خواسته های درونی و آرزوهای او نیز توجه داشته باشد.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز اظهار داشت: همسران لایق و شایسته کسانی هستند که جز با زبان محبت و تکریم به یکدیگر سخن نمی گویند و همواره از خزانه دلشان کلام زرین، خوشایند و گفتار شفابخش و درمانگر جان و آرامش روان را برگزیده و در فضای سرشار از نشاط و آرامش تقدیم همدیگر می نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه رابطه شوهر برتر با همسرش به گونه ای است که هرگز نسبت به او زبان تهدید، تنبیه، تحقیر و تخریب ندارد، افزود: هرچه هست زبان محبت، صداقت، صمیمیت، ایثار و احسان، تشکر، سپاس، تأیید و تکریم است.
حجت الاسلام لرستانی یادآور شد: پیامبر اکرم می فرمایند: شایسته ترین مردم از نظر ایمان، خوش اخلاق ترین آنان و مهربان ترین آنها با خانواده اش است، من مهربان ترین شما با خانواده ام هستم.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در جایی دیگر می فرماید با زنان مهربانی کنید و دل هایشان را به دست آورید تا با شما همراهی کنند و آنان را مجبور و خشمگین نکنید.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز بیان کرد: حضرت علی(ع) نیز در این رابطه فرموده است: همیشه با همسرت مدارا کن و با او به نیکی معاشرت نما، تا زندگیت با صفا شود.

وی ادامه داد: با توجه به کلام گهربار و نورانی معصومین(ع) باید دقت داشت که مهم تر از کلمات و واژه ها در ایجاد محبت یا نفرت، آهنگ، صدا و حرکات دست و چشم، لب و ابرو هنگام سخن گفتن است.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه آهنگ نرم و ملایم، ایجاد محبت می کند، افزود: چنانچه صدای خشن، نفرت می آورد، لب خندان و چهره شکفته و باز، همسر و فرزندان را جلب می کند، چنانچه ترش رویی و اخم هنگام سخن گفتن و آن را دلسرد و افسرده می کند، بسیار نیکو است که مرد در مکالمات روزمره با همسر و فرزندانش، افزون بر اظهار عشق و علاقه و مهرورزی، مراقب حرکات دست و صورت، لحن و صدای خود نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: زوجین زیباترین ، آراسته ترین، فاخرترین و مقاوم ترین لباس و پوشش فطری و روانی حمایتی یکدیگر هستند، هر یک از زوجین باید از وجود ارزشمند خویش، لباسی از جنس عشق و محبت را به یکدیگر هدیه دهند.

حجت الاسلام لرستانی گفت: لباسی که به تمام نیازهای فطری، کشش های غریزی، احساس مهرطلبی، تعلق عاطفی و تشویق پذیری آن پاسخ گفته و آنان را در برابر همه محرک های ناخوشایند زندگی و آسیب های روانی و اجتماعی ایمن سازد./9451//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات