۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۰۶۸۵۷
عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت ورود حوزه و دانشگاه به بررسی علمی اندیشه های امام و رهبری

ضرورت ورود حوزه و دانشگاه به بررسی علمی اندیشه های امام و رهبری
حجت الاسلام فلاح ورود حوزه و دانشگاه را به بررسی علمی اندیشه های انقلاب ضروری دانست و گفت: متأسفانه در این زمینه نمره پژوهشی ما منفی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فلاح در آیین تودیع و معارفه رییس پژوهشگاه باقرالعلوم(ع) که امروز در سالن همایش های این پژوهشگاه برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی به عنوان یک حادثه بزرگ مورد قبول همگان است، گفت: انقلاب اسلامی برای کشور سرنوشت ساز است اما از این انقلاب تفسیر های متنوعی صورت گرفته است.

عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تفسیرها در زمینه انقلاب اسلامی در دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول تأکید بر بزرگی حادثه انقلاب دارد اما تفسیر دیگر که بسیار اهمیت دارد این است که به عنوان مثال رهبرمعظم انقلاب، انقلاب اسلامی را پدیده ای جدید برای بشر می دانند که به این گذاره پرداخته نشده و مواجهه جدی چه در پذیرش و چه در رد آن صورت نگرفته است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی پدیده عجیبی است که بشر را وارد عرصه جدیدی کرده است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) نیز واژه هایی همانند دوران سلطنت ظالمانه به پایان رسیده است، را بیان کرده اند که نشان دهنده باور متفاوت ایشان نسبت به انقلاب اسلامی است و بیش از چهل سال است چنین سخنانی مطرح می شود که باید پرسید کدام تحلیل به چنین نتیجه ای منجر می شود و انقلاب اسلامی را به عنوان پیچ تاریخی معرفی می کند.

حجت الاسلام فلاح ادامه داد: متأسفانه به تفسیری که رهبر معظم انقلاب و امام خمینی از انقلاب اسلامی ارائه می دهند به صورت کافی پرداخته نشده است؛ در مقابل جریان های دیگری نیر فعال هستند که اراده های انها درحال اثر گذاشتن است و کشور را گیج گرده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نباید در حد به هم ریختن آرایش های سیاسی جهان قرائت شود، بلکه انقلاب اسلامی، یک ویرایش تمدنی است که محیط های آکادمیک اعم از دانشگاه و حوزه نتواسته اند آن را جدی گیرند؛ در نتیجه امروز از محرومیت های شدید رنج می بریم و در آرایش های پژوهشی افت کرده ایم و از قدرت توصیف تراث برخوردار نیستیم که چنین موردی فقر تئوریک شناخته می شود.

عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی ادمه داد: امروزه به جایی رسیده ایم که رهبر معظم انقلاب ابراز نگرانی کرده و به بیان های مختلف گفته اند مکتب امام خمینی(ره) در معرض تهدید و انحراف است؛ بنابراین باید تصمیم علمی گرفت و بازگشت عالمانه زلال به مکتب امام خمینی(ره) انجام دهیم و تمام عقب افتادگی را جبران کنیم و به فکر پیشتاز تبدیل سازیم و اندیشه های انقلابی را ارائه دهیم./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات