۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۰۶۸۶۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

تدوین سند توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان جنوبی

تدوین سند توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان جنوبی
مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در کارگروه‌های مختلف استان مورد بحث قرار گرفته و امیدواریم در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب برسد.

ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: نمایشگاه قرآن کریم جز 75 برنامه قرآن و عترت اداره ارشاد استان است که برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد 60 غرفه در دوازدهمین نمایشگاه قرآن استان برپا شده است، گفت: محصولات و آثار در نمایشگاه با 40 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دسترسی آسان به محصولات قرآنی و آشنا شدن با معارف رویکرد برگزاری این نمایشگاه بوده است، افزود: برنامه‌های قرآنی امسال بر مبنای تصویب سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان خواهد بود.

نبی زاده تصریح کرد: سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در کارگروه‌های مختلف استان مورد بحث قرار گرفته و تصویب شده و آماده ارائه به شورای فرهنگ عمومی استان است بنابراین امیدواریم در نخستین جلسه این شورا به تصویب برسد.

وی ادامه داد: چشم انداز این سند تا 1404 است و این سند مبنای فعالیت‌های قرآنی استان در سال جاری و سال‌های آینده خواهد بود و این سند می‌تواند بستری مناسب برای حمایت و ارتقای فعالیت‌های قرآنی و موسسات در استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 76 مؤسسه قرآنی در خراسان جنوبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: حوزه‌های فعالیت قرآن در استان گسترش یابد و وجود نشست‌ها و افراد قرآنی شاخص در استان سبب شده جریانات قرآنی در استان رونق خوبی داشته باشد.

نبی زاده اظهار کرد: ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و توجه به قرآن در این ماه افزایش می‌یابد و مردم می‌توانند از آخرین آثار و تولیدات قرآنی و رویدادهای فرهنگی و هنری در این ماه آشنا شوند.

وی افزود: تجلیل از فعالان قرآنی و برگزاری مسابقات قرآن کریم با شرکت 65 هزار نفر در 9 حوزه انتخابی استان از جمله برنامه‌های شاخص قرآنی در سال گذشته بوده و امسال نیز این برنامه‌ها در استان گسترش می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گف: توجه به مؤسسات قرآنی و تشکلات قرآنی در استان مدنظر قرار دارد و بیش از پیش در فضای مجازی برای پاسخگویی به برخی از شبهات قرآنی فعال شویم./9314//310/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات