۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۰۶۸۶۹
آیت الله ناصری مطرح کرد؛

ماجرای کفن بهشتی که خداوند برای حضرت خدیجه فرستاد

ماجرای کفن بهشتی که خداوند برای حضرت خدیجه فرستاد
آیت الله ناصری با اشاره به عظمت شخصیت حضرت خدیجه(س) گفت: ایشان نخستین کسی است که به ولایت امام علی(ع) ایمان آورد و همواره فرشته وحی سلام خداوند بر ایشان را ابلاغ می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه حضرت خدیجه حق بسیاری بر گردن شیعیان دارد، گفت: اولین زن کامل و اولین کسی که به امام علی(ع) و ولایت ایشان ایمان آورد حضرت خدیجه بود و ایشان همیشه فدایی ولایت بودند؛ در صحیح بخاری نقل شده است که حضرت جبرائیل بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد در حالی که ایشان مشغول زراعت در خارج از مدینه بودند، جبرائیل به ایشان گفت حضرت خدیجه غذایی برای شما می‌آورد و سلام خدا را به ایشان برسانید، هرموقع که می‌خواهیم بر شما وحی کنم خداوند به حضرت خدیجه سلام و درود می‌فرستد، من هم بر ایشان سلام می‌کنم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت مقام بسیار بالایی داشتند، روایات مفصلی راجع به مقام و ارزشمندی حضرت خدیجه وجود دارد، پدر ایشان حویله مادرشان فاطمه و کنیه ام هند داشتند. بزرگان اهل سنت در فضیلت ایشان به آیات متعددی از قرآن اشاره کرده‌اند و روایات متعددی نیز در این باب ذکر شده است.

آیت الله ناصری ادامه داد: پیش از اسلام آوردن حضرت خدیجه مشهور بودند از حیث ثروت و قدرت و عظمت و عقلانیت و لقب ملکه داشتند، مبارکه، طاهره، عقیله، کامله، زاهده و مجاهده از جمله القاب ایشان بوده است. پس از فوت ایشان پیامبر اکرم(ص) همواره به یاد حضرت خدیجه بودند. روزی عایشه به رسول خدا عرض می‌کند: چرا همیشه به یاد خدیجه در خانه هستید در حالی که خدا بهتر از او را به تو داده است پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند چون خدیجه اول کسی در میان زنان به من ایمان آورد و اولین کسی که تمام اموال خود را به یتیمان بخشید خدیجه بوده است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) علاقه زیادی به حضرت خدیجه داشتند و ایشان نیز همیشه همراه پیامبر اکرم(ص) بوده است. فداکاری های بسیاری از حضرت خدیجه در راه اسلام ثبت شده است اما ایشان هرگز منتی بر اسلام و مسلمین و پیامبر اکرم(ص) نداشتند  در اواخر عمرشان به حضرت زهرا(س) گفتند من همه زندگی و اموال خود را در راه اسلام فدا کردم و نتوانستم کفن برای خود تهیه کنم، اگر ممکن است از رسول خدا یک عبا ایشان را برای من بگیر که از عذاب قبر خود و آخرت خود در هراس هستم، حضرت زهرا(س) موضوع را به پیامبر می‌گویند و ایشان نیز عبا خود را تقدیم می‌کنند، اما فرشته وحی حضرت جبرائیل بر پیامبر اکرم (ص) نازل می‌شود و کفنی برای ایشان آورده و می‌گوید: خداوند فرموده است حضرت خدیجه هرچه داشته در راه خدا داده است حالا کفنش با ما است و کفنی آسمانی به حضرت خدیجه هدیه می‌دهد./1304//210/خ

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 16
 
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
قاسم پناهي
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
طبق روايات حضرت خديجه مدينه تشريف نياوردند.در روايت ايت اله ناصري نقل شد در مزرعه مدينه براي پيامبر غذا آوردند
0
0