۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۰۶۸۸۹
حجت‌الاسلام والمسلمين حاج ابوالقاسم:

انفاق مال مهم‌ترین اولويت در رویارویی با کفار است

انفاق مال مهم‌ترین اولويت در رویارویی با کفار است
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به واقعه غزوه تبوک گفت: انفاق مال در رویارویی با کفار دارای تمدن در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه سوره توبه به موضوع غزوه حنین و تبوک اشاره دارند، اظهار داشت: غزوه حنین پس از فتح مکه انجام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله به همراه سپاهی 12 هزار نفری برای جنگ با عده‌ای از مشرکان سپاه اسلام را آماده نبرد کردند؛ اما عده‌ای منافق و سست ایمان با دیدن شمار دشمن ترسیدند و به این ترتیب سپاه اسلام پراکنده شد.

وی طمع برای مال اندوزی و غرور را عامل شکست اولیه سپاه اسلام در غزوه حنین دانست، گفت: پس از یادآوری پیمان مسلمان با رسول خدا، خداوند نور آرامش را در قلب مؤمنان قرار دارد و سرانجام مسلمان در غزوه حنین به اذن خداوند پیروز شدند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: صرف زیادی نیروهای رزمنده سبب پیروزی مسلمانان نیست؛ بلکه نور ایمان و یاری خداوند سبب پیروزی مسلمانان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه در آیات قرآن کریم بهره دنیا اندک و بهره آخرت ابدی و فراوان بیان شده است، تصریح کرد: بر همین اساس خداوند از مؤمنان می خواهد که با جان و مال خود در راه خدا مجاهده کنند.

وی افزود: در آیات مربوط به غزوه تبوک مجاهده با مال بر مجاهده با جان و انفس در اولویت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیات مربوط به غزوه تبوک نشان می دهد که در مبارزه با مشرکان و کفاری که دارای قدرت تمدنی هستند مجاهده و انفاق با ثروت در اولویت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با تأکید بر اینکه آیات قرآن کریم مؤمنان را از گنج و ذخیره کردن سرمایه بازداشته‌اند، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی با دشمن، مؤمنان باید با انفاق مال به رونق فعالیت‌های تولیدی کمک کنند.

وی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی با دشمن ذخیره کردن نقدینگی و عدم استفاده از آن در فعالیت‌های تولیدی مانند سیلی است که بنیان اقتصاد کشور را طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای نابود می‌کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری انفاق مال را مصداق حرکت در مسیر توحید دانست و یادآور شد: در جنگ اقتصادی باید مال را انفاق کرد و سرمایه را در راه رونق تولید مصرف کرد؛ هر چند که بهره و درآمد آن اندک باشد./837/ج

ارسال نظرات