۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳
کد خبر: ۶۰۶۹۲۶
استاد حوزه علمیه:

فقر آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد

فقر آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه فقر آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد، گفت: رمضان بهترین ماه برای انفاق و کمک به فقرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام مرتضی اعتمادیان استاد حوزه علمیه در جلسه معرفتی ماه مبارک رمضان در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در جامعه اسلامی اغنیا باید از فقرا دستگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه فقر آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد، ادامه داد: رمضان بهترین ماه برای انفاق و کمک به فقرا است.

حجت‌ الاسلام اعتمادیان با اشاره به داستان حضرت مریم(س)، ابراز کرد: حضرت مریم(س) تنها زنی است که نام او در قرآن کریم با لقب صدیقه آمده است، خداوند ایشان را برگزید چون سیده نساء العالمین زمان خویش بود اما حضرت زهرا(س) به فرموده امام صادق(ع) سیده عالم هستی هستند.

استاد حوزه علمیه تولد حضرت عیسی(ع) را معجزه الهی دانست و اظهار داشت: خداوند حضرت عیسی(ع) را از دامن پاک حضرت مریم(س) متولد کرد.

وی با بیان اینکه برخی انسانها در مواجهه با مشکلات از خداوند طلب مرگ می کنند در حالی که از عالم آخرت آگاهی ندارند، عنوان کرد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: مبادا کسی به خاطر مشکلات از خداوند درخواست مرگ کند؛ انسان در مواجهه با مشکلات باید از خداوند درخواست یاری داشته باشد.

حجت‌ الاسلام اعتمادیان ادامه داد: فلسفه برخی مشکلات خیر و سعادت است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه متقین از خداوند آرزوی مرگ می کنند، عنوان کرد: دلیل این درخواست اشتیاقی است که متقین به دیدار حضرت حق دارند، حضرت مریم(س) نیز هنگام ولادت فرزند گرامیشان از خداوند درخواست مرگ کردند و مقصود از این درخواست گله و شکایت نبود بلکه ملاقات خداوند و رهایی از زبان مردم جاهل و نادان آن روزگار بود که به راحتی می توانستند حضرت را بی آبرو سازند.

وی درخصوص جایگاه حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت از ثروتمندان سرزمین حجاز بودند و جایگاه بسیار بالایی داشتند و کسی جرات نمی کرد از حضرت خواستگاری کند اما زمانی که ایشان به ازدواج پیامبراکرم(ص) در آمدند زنان عرب با حسادت به حضرت خدیجه(س) اقدام به تخریب شخصیت ایشان کردند.

حجت‌ الاسلام اعتمادیان ادامه داد: حضرت خدیجه(س) در سن 28 سالگی با پیامبراکرم(ص) ازدواج کردند و بیش از آن هم با کسی ازدواج نکرده بودند و امروز شبهاتی که درباره این بانوی عظیم شان گفته می شود همه نتیجه حسادت به جایگاه حضرت است./813/پ210/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات