۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۰۶۹۳۷
آیت الله میرباقری:

مؤمن هرگز به دنبال فاسقان حرکت نمی کند

مؤمن هرگز به دنبال فاسقان حرکت نمی کند
نماینده خبرگان با بیان اینکه انسان منافق هرگز ولایت پیامبراکرم(ص) را نمی‌پذیرد، گفت: انسان مومن هرگز نسبت به پیامبراکرم(ص) دچار شک و تردید نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، در برنامه معرفتی  مسجد ارگ تهران  گفت: زمانی که ایمان وارد قلب انسان می شود فرد در زمره مسلمان قرار می گیرد.

وی در تعریف انسان مؤمن، اظهار داشت: مؤمنان کسانی هستند که به پیامبراکرم(ص) و خداوند ایمان قلبی دارند؛ آنان هرگز نسبت به رسول خدا دچار شک و تردید نمی شوند و رزق حقیقی الهی را به درستی درک می کنند.

آیت الله میرباقری با تاکید بر اینکه پیامبراکرم(ص) بالاترین نعمتی بود که خداوند به امت آخر الزمان عطا کرد، گفت: خداوند در سوره حجرات می فرماید کسانی که به اسلام روی آوردند، اعرابی هستند و ایمان هنوز به قلب آنان وارد نشده است؛ این افراد منافق نبودند و تنها یک قدم به سوی وادی ولایت پیامبراکرم(ص) برداشته بودند که اگر به طور کامل زیر چتر ولایت قرار می گرفتند مؤمن محسوب می شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان مؤمن با جان و مال خود در راه اسلام مجاهدت می کند، ابراز کرد: مؤمن کامل کسی است که با یاد خداوند دلش می لرزد؛ انسان مؤمن هرگز از پیامبراکرم(ص) جلوتر نمی رود و صدای خود را صدای ایشان بلندتر نمی کند؛ بنابراین در جامعه ایمانی تنها صدایی که شنیده می شود، صدای حق است.

وی با بیان اینکه انسان مؤمن هرگز به دنبال فاسقان حرکت نمی کند، ادامه داد: قلب انسان مؤمن مملو از حقایق اسلام است. هدف از ورود به وادی اسلام رسیدن به خداوند است و لازمه ورود به وادی اسلام مؤمن بودن به پیامبراکرم(ص) است.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه انسان منافق هرگز وارد وادی اسلام نمی شود، گفت: انسان بعد از آن که اسلام آورد و در زمره مؤمنان قرار گرفت و با همه وجود باطنی‌اش وارد وادی ایمن می شود دیگر نسبت به پیامبراکرم(ص) شک و تردید پیدا نمی کند؛ مراد از وادی ایمن سرزمین وجودی رسول خدا(ص) است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: مؤمن کسی است که نور پیامبراکرم(ص) در قلب او طلوع کند و با همه وجود به ایشان ایمان داشته باشد./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات