۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۰۶۹۴۹
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

جامعه اسلامی بدون رشد علمی پیشرفت نخواهد کرد

جامعه اسلامی بدون رشد علمی پیشرفت نخواهد کرد
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه جامعه اسلامی باید در جهت تحصیل علم تلاش کند، تأکید کرد که جامعه بدون رشد علمی پیشرفت نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون به تفسیر آیه 122 سوره توبه پرداخت و گفت: عده ای باید همواره درصدد فهم عمیق دین بوده و آموزه های اسلامی را فراگیرند و آنها را برای آحاد مختلف جامعه تبیین کنند.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی همواره عده ای باید برای اعتلای فرهنگ ناب اسلام در تلاش باشند و عمر خویشتن را صرف فهم عمیق مبانی دینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با اشاره به ضرورت تبلیغ مبانی دینی در جامعه خاطرنشان کرد: مبلغان باید ابتدا مبانی دینی را به خوبی بیاموزند و سپس در مناطق خودشان و یا سایر مناطق کشور به تبلیغ آموزه های اسلامی بپردازند تا مردم با احکام الهی آشنا شده و به آن عمل کنند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه جامعه اسلامی باید در جهت تحصیل علم تلاش کند، تأکید کرد: جامعه اسلامی بدون رشد علمی پیشرفت نخواهد کرد، بنابراین شرایط لازم باید برای نخبگان و اهل علم فراهم شود تا به تحصیل پرداخته و راه پیشرفت جامعه را هموار کنند.

وی افزود: انسان مؤمن باید در صدد تحصیل علم بوده و این علم به دست آمده را برای رفع مشکلات و موانع مردم کشور خودش صرف کند؛ این اشتباه است که کسی علم را تحصیل کرده و آن را در راستای پیشرفت جامعه به کار نگیرد./841/پ210/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات