۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۰۶۹۶۲
آیت الله علم الهدی:

گرانی های افسارگسیخته توجیه ندارد | نباید از عربده کشی توخالی دشمن ترسید

گرانی های افسارگسیخته توجیه ندارد | نباید از عربده کشی توخالی دشمن ترسید
امام جمعه مشهد جنگ ایران و آمریکا را جنگ اراده ها دانست و گفت: ما نباید از فشار اقتصادی و عربده کشی آن ها بترسیم چون می خواهند اراده ما سست و تسلیم شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی،با اشاره به آیه 34 سوره انعام  گفت: خداوند در این آیه به تحقق وعده های الهی اشاره دارد.

وی با بیان این که  بندگی خدا با توطئه شیطانی استکبار در پهنه زمین سازگار نیست، اظهار کرد: بنده خدا، غیر خدا را بندگی نمی کند و جریان استکباری می خواهد از مردم و استعداد و ظرفیت آن ها در جهت هوا و هوس خود بهره بگیرد و چون پیامبران مردم را به بندگی خدا فرا می خواندند و این بندگی خدا با بندگی ظالمان و مستکبرین سازگار نیست بنابراین از در تکذیب و ایذا پیامبران وارد می شدند که خداوند  می فرماید:« این مقاومت آن ها موجب نصر خدا می شود.»

آیت الله علم الهدی افزود: مردم باید در انتخاب راه آزاد باشند، اگر بنا بود در طول تاریخ انبیا الهی با معجزه و دعا مخالفین را از بین می بردند، مردم با اراده دین خدا را انتخاب نمی کردند و با توجه به این که باید بندگی خدا با اراده مردم باشد و انتخاب برترین و برترین از طرف مردم باشد بنابراین پیامبران الهی باید بدون معجزه در برابر مستکبرین مقاومت کنند، در برابر سختی ها صبر و مردم را هدایت کنند که پس از طی این سختی ها خداوند وعده نصرت الهی را می دهد.

امام جمعه مشهد با بیان این که انکار ربوبیت خدا، انکار حلولیت خداوند است، ابراز کرد: ربوبیت خدا حاکم بر چرخه طبیعت و حاکم بر علل و عوامل طبیعی عالم است حال امروز برخی از افراد و جریان های سیاسی معتقدند که علت و عوامل قدرت را به وجود می آورد و اگر ما در برابر این قدرت بایستیم نابود می شویم در حالی که خداوند مدیر این عالم است و آن را مدیریت می کند.

وی به زبونی دشمن و عزت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: هشت سال همه دنیا با تسهیلات کامل با ما جنگیدند در حالی که حتی سیم خاردار به ما نمی دادند اما  آن 8 سال تمام شد و 32 سال گذشت و امروز آن دشمن ناپاک ما به ذلت از بین رفت و عزت، آقایی و سیادت ما چند برابر آن روز است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 171 سوره صافات به نصرت الهی اشاره می کند و می فرماید شرط نصرت الهی مقاومت است.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به شخصیت با عظمت خدیجه کبری(س)، تصریح کرد:  این بانوی با عظمت از لحظه اول بعثت پیامبر به عنوان عامل قطعی در آرامش بخشی پیامبر در توسعه دین موثر بود و با همه لطماتی که بر پیلامبر در تبلیغ رسالت از طریق مشرکین وارد می شد حضرت خدیجه در التیام این لطمات موثر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود:  تنها به بیان محسنات شخصیت های برجسته و الگوهای با عظمت در تاریخ اسلام نباید بسنده کرد بلکه باید آن ها را الگو در زندگی قرار داد.

وی با اشاره به آرایش جنگی آمریکا در برابر ایران، گفت: آمریکا بعد از 40 سال شکست در برابر ما، امروز وارد فاز جدید شده و آرایش جنگی گرفته است البته جنگ نظامی اتفاق نمی افتد چون نه ما می خواهیم جنگ نظامی راه بیفتد و آمریکا نیز جنگ نظامی را به نفع خود نمی داند اما با فشار اقتصادی و با عربده کشی رییس جمهور آمریکا در فضای مجازی سعی در ایجاد رعب و وحشت در ما را دارد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که تا کنون مردم ما در برابر عربده های آمریکا عربده نشینی نکردند، اظهار کرد: این عربده کشی و تهدید رییس جمهور آمریکا را ما 40 سال تجربه کرده ایم و رییس جمهورهای قبلی آمریکا نیز عربده می کشیدند اما رییس جمهوری کنونی خشن تر عمل می کند که رهبری فرمودند:« این عربده آمریکا در فضای مجازی زیاد شده  و می خواهد رعب و وحشت ایجاد کند، دلیل بر ضعف آن ها است.»

امام جمعه مشهد عربده کشی رییس جمهور آمریکا در فضای مجازی را نشان از ضعف آن ها در تقابل با ما دانست و گفت: ما نباید از فشار اقتصادی و عربده کشی آن ها بترسیم چون آن ها می خواهند تا اراده ما سست و تسلیم شویم که تسلیم شدن به معنای نابودی خودمان است و  هیچ چیزی برای یک ملت بدتر ار استسباع و تسلیم شدن نیست.

وی نابودی نظام اسلامی و قرار گرفتن مزدور قداره کش مانند شاه بر سر مردم را نتیجه مذاکره با آمریکا بیان و ابراز کرد: با وقاهت می گویند که با ما مذاکره کنید تا  با یک حرکت شما، اسلام و نظام را نابود کرده و مذور قداره کش مثل شاه را بر سر شما بگذارم که بر شما مسلط شود و این آخر مذاکره با آمریکا است.

آیت الله علم الهدی افزود: موشک ما تا برد 2 هزار کیلومتر و بیشتر قدرت دارد و  امکانات و پایگاه نظامی آمریکایی و پایگاه های اسرائیلی در تیرس موشک های ما قرار دارد حال آمریکا می خواهد که ما این ها را کنار بگذاریم تا راحت بتواند ما را نابوده کرده و ما نتوانیم کاری انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این سخن امام خمینی که فرمود:« آمریکا هیچ غلطی نمی تواند، بکند»، گفت: ما 40 سال تجربه داریم و وظیفه ما این است که نترسیم همان خدایی که با ما بوده همان خدا را با همان امکانات و قدرت داریم پس چرا بترسیم.

وی جنگ آمریکا با ایران جنگ اراده ها دانست و گفت: این جنگ نظامی و اقتصادی نیست بلکه جنگ اراده های است و ما در اراده از امریکا قوی تر هستیم چون انگیزه آن ها تا پای شکم و شهوت آن ها است اما ما به دنبال خدا بوده و خدا از جان ما عزیزتر است.

آیت الله علم الهدی با تأکید به مدیریت جهادی مسؤولان کشور، اظهار کرد: باید با همه مشکلات ساخته و نترسیم اما مسؤولان باید در مدیریت جهادی شرایط را به صورتی فراهم کنند تا مردم بتوانند مقاومت کنند.

وی با بیان این که این گرانی توجیه ندارد، ابراز کرد: مشکلات در معیشت که مربوط به آمریکا نیست، خرما که دلار آمریکایی نمی خواهد چرا عده ای سودجو در بازار آزاد سوء استفاده کنند و کسی جلو ی این ها را نگیرد؟ مسؤولان بازار را تنظیم کرده و با مدیریت جهادی به میدان آمده و مشکل را حل کنند./864/پ201/ق

امیر خاکراه
ارسال نظرات