۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۰۶۹۶۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

مذاکره درباره نقاظ قوت جمهوری اسلامی ممکن نیست

مذاکره درباره نقاظ قوت جمهوری اسلامی ممکن نیست
امام جمعه اصفهان گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره روی نقاط قوت جمهوری اسلامی هستند اما مذاکره بر قدرت موشکی اصلاً ممکن نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان باتأکید بر بهره برداری از فرصت های ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان میدان مسابقه‌ای برای سیر معنوی انسان‌ها قرار داده شده است لذا امیدوارم با عملکرد صحیح بهترین بهره‌ها نصیبمان شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به فراز‌هایی از ادعیه صحیفه سجادیه ابراز کرد: ادای درست روزه‌های ماه مبارک رمضان به معنای ترک معاصی و حرکت در مسیر رضای الله است؛ رفتار انسان در روز‌های ماه مبارک رمضان باید با روز‌های عادی متفاوت باشد چرا که روز‌ها و ساعت‌ها نیز شاهد و گواه رفتار انسان‌ها هستند.

امام جمعه اصفهان در ادامه با ابراز تشکر از اقدام دادستان در رابطه با دستورالعمل ترک برخی از مفاسد اجتماعی خاطرنشان کرد: برخی از افراد بعضاً مسؤول از مبانی دینی فاصله دارند و در برابر مطالب دینی که از سوی عالمان مطرح می‌شود، موضع گیری می‌کنند؛ افرادی که در برابر سخنان علما مبنی بر جلوگیری از دوچرخه سواری زنان یا سگ گردانی یا بدحجابی موضع گیری می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند از جنس زن سوء استفاده کنند؛ ذلت انسان معلول جدا شدن از خداوند و حزب خداوند است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روز جمعیت اظهار کرد: باید از اشتباهی که مرتکب شدیم بازگردیم، نباید از فرزنددار شدن هراس داشته باشیم؛ قرآن دستور می‌دهد فرزندانتان را از ترس فقر نکشید؛ برخی فکر می‌کنند روزیشان را خودشان تأمین می‌کنند و فرزندان بخشی از ثروت آن‌ها را پایمال می‌کنند در صورتی که رزق هر انسانی معلوم و مقدر است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) ابراز کرد: امام سجاد (ع) در روایتی در رابطه با امام حسن مجتبی (ع) می‌فرمایند، عمویمان دیده نشد مگر در حال ذکر گفتن؛ باید از کریم اهل بیت (ع) الگو بگیریم و در یاری رساندن به فقرا کوشا باشیم؛ باید ایثار کردن را از اهل بیت (ع) یاد بگیریم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان فرمودند، آمریکایی‌ها انسان مؤمن را نشناخته اند که می‌گویند شماره من را بدهید تا سران ایران با من تماس بگیرند؛ به نظر بنده احمق از دیوانه بدتر است؛ برخلاف نظر برخی از خودباختگان داخلی، مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکایی‌ها را سمّ مهلک می‌دانند.

وی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره روی نقاط قوت جمهوری اسلامی هستند، مذاکره بر قدرت موشکی اصلاً ممکن نیست؛ کلام جمهوری اسلامی ایران بر اساس فطرت است، آزادی، استقلال، صداقت و عمل به تعهدات از شعار‌های جمهوری اسلامی است که فطرت بسیاری از کشور‌ها این شعار‌ها را می‌پذیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید، از کفار توقع دارید که شما را یاری کنند که اگر توانایی نداشته باشند فامیل بودن و پیمانشان را زیر پا می‌گذارند؛ از کافری که خویشاوندی را زیر پا می‌گذارد چه انتظاری بر یاری رساندن است. /۸۶۷/پ202/ق
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات