۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۰۷۱۷۸
هانی زاده:

فتوای عالم اهل تسنن دال بر نفوذ معنوی جمهوری اسلامی است

فتوای عالم اهل تسنن دال بر نفوذ معنوی جمهوری اسلامی است
هانی زاده گفت: فتوای روحانی برجسته اهل سنت عراق مبنی بر ضرورت دفاع همه مسلمانان از ایران نشان از نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان دارد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عنوان داشت: حوادث اخیر در منطقه از جمله خروج بخشی از دیپلمات‌های آمریکایی از عراق، هشدار‌های امنیتی کشور‌های اروپایی به اتباع خود در خاورمیانه، حرکت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس در کنار جریان سازی برخی کشور‌های مرتجع حوزه خلیج فارس در چارچوب یک جنگ روانی است که از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی علیه ایران اسلامی راه اندازی شده است.

تحلیلگر مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: اینکه یک روحانی برجسته اهل سنت عراق اعلام می‌کند در صورت مورد حمله قرار گرفتن ایران، وظیفه همه مسلمانان دفاع از ایران است نشان از نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان دارد.

وی با اشاره به اینکه علمای اهل سنت بخوبی به نقش تأثیرگذار ایران در کاهش بحران‌ها و ایجاد وحدت میان مسلمانان آگاهی دارند، افزود: پارلمان عراق قرار است طرحی را تصویب کند مبنی بر اینکه نیرو‌های آمریکایی موجود در عراق باید در فرآیند زمانی مشخصی خاک عراق را ترک کنند و در غیر این صورت به عنوان هدف مشروع برای نیرو‌های عراقی تلقی می‌شوند.

هانی زاده ادامه داد: این طرح به واقع یک حرکت هوشمندانه و دقیقی است که از سوی فراکسیون‌ها و احزاب سیاسی عراق صورت گرفته و به واقع هشداری جدی برای آمریکا خواهد بود که اگر به ایران حمله کند همه نیروهایش اعم از امنیتی و نظامی در عراق مورد حمله قرار خواهند گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحرکات عربستان، امارات و بحرین در چارچوب حفظ منافع رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این کشور‌ها تلاش دارند تا نوعی تقابل میان آمریکا و ایران ایجاد کنند، هدف آمریکایی‌ها از مانور در منطقه و جریان سازی نظامی و سیاسی علیه ایران باج گیری از کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس است.

تحلیلگر مسائل بین الملل تصریح کرد: آمریکا از طریق ایران هراسی و جریان سازی نظامی و سیاسی علیه ایران به نوعی پول‌های نفتی عربستان و امارات را به سوی خزینه خود سرازیر کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا جنگ روانی به راه انداخته است، بیان داشت: شرایط آمریکا به گونه‌ای نیست که بتواند یک جنگ نظامی تمام عیار علیه ملت ایران آغاز کند، اما عربستان، امارات و بحرین بدون توجه به پیامد‌های یک جنگ منطقه‌ای سعی در درگیر کردن ایران دارند.

هانی زاده گفت: اگر جنگی در منطقه صورت بگیرد قطعا امارات، بحرین و عربستان، بیشترین آسیب را خواهند دید. /۹۴۵۶/ت310/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات