۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۰۷۳۱۳

انتقاد آیت الله فقیهی از امید کاذب برخی منبری ها با ترویج اسلام رحمانی

انتقاد آیت الله فقیهی از امید کاذب برخی منبری ها با ترویج اسلام رحمانی
عضو جامعه مدرسین با انتقاد از عملکرد برخی منبری ها در زمینه ترویج اسلام رحمانی گفت: برخی منبری ها برای جمع آوری پا منبری و کسب شهرت درصدد ترویج اسلام رحمانی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در دوازدهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 80 سوره بقره پرداخت و گفت: یکی از ویژگی های قوم بنی اسرائیل این بود که خود را نژاد برتر می دانستند و برای خودشان امتیازاتی قائل بودند.

وی ادامه داد: یکی از امتیازاتی که قوم بنی اسرائیل برای خود قائل بودند، این بود که می گفتند ما به جهنم نمی رویم، اگر هم برویم بسیار کم در آن خواهیم بود، در حالی که خداوند متعال در هیچ کجا چنین تعهدی به کسی نداده است.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه مذکور ضمن بیان اعتقادات قوم بنی اسرائیل، اینگونه باورها را غلط معرفی می کند، زیرا هیچکس نمی تواند ادعا کند که از جانب خدای متعال تعهد دریافت کرده است که به جهنم نرود و یا اگر برود هم بسیار کم در آن بماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از عملکرد برخی منبری ها در زمینه ترویج اسلام رحمانی تصریح کرد: اخیراً برخی از منبری ها برای امید کاذب دادن به مردم درصدد ترویج اسلام رحمانی هستند و مسائل اسلام را بسیار سهل انگارانه تفسیر و توجیه می کنند.

وی تأکید کرد: اینگونه نیست که بگوییم خداوند درهای جهنم را بسته و به خاطر جنبه رحمانیت و رحیمیت خود همه افراد اعم از گناه کار و نیکوکار را وارد بهشت می کند؛ بر اساس روایات، ما باید میان خوف و رجاء قرار داشته باشیم، یعنی از عقاب الهی هراس داشته و نسبت به غفران الهی امید داشته باشیم، نه اینکه با بهانه رحمانیت خداوند همه گونه خلاف و گناهی را مرتکب شویم.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه وجود نداشتن عقاب با عدل و حکمت الهی در تعارض است، عنوان کرد: آیا این درست است که شخصی مرتکب خلاف، گناه، قتل ،غارت، حق الناس و آبروریزی شود، اما در روز قیامت مورد عقاب قرار نگیرد؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند بدون جلب رضایت مردم، حق الناس را نمی بخشد، مطرح کرد: کسانی که جنبه رحمانیت خداوند را بر جنبه عقاب او غلبه می دهند، باید در نظر داشته باشند که خداوند در زمینه حق الناس بدون جلب رضایت مردم، حق ضایع شده را مورد بخشش قرار نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه برخی منبری ها برای جمع آوری پامنبری و مستمع و کسب شهرت درصدد ترویج اسلام رحمانی برمی آیند، ادامه داد: کسی که مرتکب خلاف و گناه می شود، جزایش جهنم و هر کس نسبت به حق الله و حق الناس پایبند بوده و منحرف نمی شود، جزایش بهشت است؛ حال انسان باید امید داشته باشد که با به جا آوردن توبه در رابطه با مسائل حق الله مورد بخشش و رحمت الهی قرار گیرد، اما نباید نسبت به حق الناس نیز بدون جلب رضایت مردم، امید داشته باشد که خداوند او را ببخشد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات