۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۶۰۷۴۵۸
آیت الله حیدری:

جنایات داعشی‌ها برگرفته از اسلام اموی است

جنایات داعشی‌ها برگرفته از اسلام اموی است
آیت الله حیدری با بیان اینکه اسلام اموی بزرگترین خطر برای اسلام است، گفت: اعمال داعشی‌ها و تکفیری‌ها برگرفته از اسلام بنی امیه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، شامگاه گذشته در جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) در منطقه حفار شرقی خرمشهر با بیان اینکه امام حسن (ع) بنا به شرایط آن زمان و برای حفظ اصل اسلام به پیمان با معاویه تن داد، اظهار داشت: یکی از دلایل آن که سند تارخی دارد آمادگی ارتش و امپراتور روم برای سوءاستفاده از ادامه جنگ میان مسلمانان برای از بین بردن کامل اسلام بود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: امام حسین (ع) ده سال پس از برادرشان به پیمان منعقد شده با معاویه تا زمان رعایت شروط پایبند بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اینکه برخی تاریخ نگاران جاهل به افترا و دروغ می‌گویند امام حسین (ع) از صلح با معاویه ناراضی بود، یک غلط بسیار بزرگ است؛ چرا که سیدالشهدا تابع برادر خویش بود.

آیت الله حیدری در رابطه با دفاع وهابیت از یزید ملعون بیان داشت: اگر خود یزید زنده بود، نمی‌توانست اینگونه که وهابی‌ها از او دفاع می‌کنند، از خود دفاع کند.

وی با بیان اینکه اسلام اموی بزرگترین خطر بر اسلام بوده و هست، تصریح کرد: تکفیری‌ها و سلفی‌ها تابعان اسلام اموی هستند و اعمال داعش و تکفیری‌ها برگرفته از اسلام بنی امیه است./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات