۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۶
کد خبر: ۶۰۷۴۶۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

منبر‌های ماه رمضان فرصتی برای پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی است

منبر‌های ماه رمضان فرصتی برای پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی است
حجت الاسلام شکریان گفت: منبر‌های ماه مبارک رمضان نباید تنها به بیان مسائل شرعی و احکام دینی خلاصه شود بلکه می‌تواند فرصتی برای پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، یکی از راهکار‌های مهم به منظور تحقق عملی شعار سال را فرهنگ سازی در جامعه عنوان کرد.
 
وی با بیان این که باید فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل در جامعه نهادینه شود، افزود: متأسفانه امروز بخش مهمی از جامعه تمایلی به استفاده از کالای ایرانی ندارند و این مسأله نگران کننده است.
 
حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که باید ضرورت استفاده از کالای تولید داخلی از سوی مبلغان و کسانی که دارای تریبون در جامعه هستند به خوبی تبیین و تبلیغ شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز بخشی از جامعه ضرورت استفاده از کالای تولید داخل را نمی‌دانند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر مردم اهمیت و ضرورت این مسأله را به خوبی درک کنند به طور حتم دیگر دنبال استفاده از کالای خارجی نخواهند رفت، تصریح کرد: در این موضوع نیازمند تبلیغ و تبیین صحیح از سوی مبلغان و روحانیان در جامعه هستیم.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که سخنان روحانیت به دلیل جایگاهی که در میان مردم دارد به طور حتم اثر گذار خواهد بود، بیان داشت: ماه مبارک رمضان به دلیل فرصت‌های تبلیغی مناسبی که دارد می‌تواند بهترین زمان برای تبیین شعار سال و ضرورت استفاده از تولید داخل باشد.
 
حجت الاسلام شکریان، سبک زندگی غربی در جامعه را نگران کننده دانست و با بیان این که متأسفانه دشمن در این عرصه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از جامعه ایرانی از سبک زندگی ایرانی اسلامی فاصله گرفته اند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سبک زندگی غربی، موجب فاصله گرفتن خانواده‌های ایرانی از فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی می‌شود، تصریح کرد: زندگی غربی فاقد ارزش‌های معنوی و اخلاقی است و سبب سست شدن بنیان‌های خانواده در جامعه اسلامی خواهد شد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که روحانیت باید خطر سبک زندگی غربی را برای مردم به ویژه خانواده‌ها بیشتر تبیین و تشریح کند، افزود: منبر‌های ماه مبارک رمضان نباید تنها به بیان مسائل شرعی و احکام دینی خلاصه شود بلکه می‌توان فرصتی برای پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که تحقق شعار سال کشور را از بحران‌های اقتصادی عبور خواهد داد، تصریح کرد: با حمایت و رونق تولید می‌توان به رشد و توسعه اقتصادی کشور دست پیدا کند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات