۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۷
کد خبر: ۶۰۷۴۷۸
مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان:

دنیای هستی تصویری از مظهر خدا است

دنیای هستی تصویری از مظهر خدا است
حجت الاسلام قاسم زاده گفت: هر چیزی را که در این جهان مشاهده کنید تصویری از مظهر خدا است و خدا در آن ظهور و بروز دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عباس قاسم زاده سه شنبه شب در محفل انس با قرآن گرامیداشت شهیدان حسین و اکبر صنعتکار و شهید رضا امانپور در ادامه برنامه طرح زندگی به رنگ خدا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد گفت: اگر خدا را بیشتر بشناسیم و اعمال ما براساس شناخت از خدا باشد زندگی ما رنگ و بوی الهی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اسماء خدا در دعای جوشان کبیر آمده است، افزود: یکی از راه‌های شناخت بیشتر خدا مراجعه به دعای جوشن کبیر و اسماء الهی و صفات خدا است که دراین دعا آمده و در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان با این اسما خدا را صدا می‌زنیم.

حجت الاسلام گفت: برای اینکه بیشتر رنگ خدا به خود بگیریم نام خدا راه ارتباطی با خدا است و برای همین است که در آغاز و شروع هرکاری باید نام خدا را صدا زد.

مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان افزود: نام خدا در زندگی ما انسان‌ها تأثیرات زیادی داشته و به زندگی ما رنگ و بوی الهی می‌دهد.

حجت الاسلام قاسم زاده گفت: اگر نام خدا با ایمان به خدا و با اعتقاد به خدا باشد اثر خودش را از دست نخواهد داد و  نام خدا ارکان و اساس و بنیان همه موجودات و اشیاء دنیا را پر کرده است.

وی افزود: هرچیزی را که در این جهان مشاهده کنید تصویری از مظهر خدا است که خدا در آن ظهور و بروز دارد، از این رو اگر با نام خدا مأنوس باشیم از طریق اسمای زیبای خدا می‌توانیم به زندگی خود رنگ الهی بدهیم.

حجت الاسلام قاسم زاده برخورداری از بخشش و عزت، دانایی و توانایی و حکمت را در سایه اسما خدا دانست و عنوان کرد: به هر اندازه که زندگی خود را با اسما خدا زینت داده و انس بیشتری با نام خدا داشته باشیم خداوند نیز در زندگی ما بروز و ظهور بیشتری خواهد داشت و زندگی ما رنگ و بوی الهی خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای مجازی در کنار همه محاسنات و فرصت‌ها و تهدید‌هایی که دارد تبدیل به قتلگاه برخی از جوان‌ها شده است، گفت: از فرصت‌های فضای مجازی برای جستجوی مفاهیم دینی و قرآنی و اطلاعات علمی باید استفاده، اما مراقب تهدید‌های آن که شبهه افکنی دشمن است نیز بود.

حجت الاسلام قاسم زاده با تأکید بر جدی گرفتن فضای مجازی، اظهار داشت: فضای مجازی در کنار دنیاي ما پنجره‌ای را به دنیای جدیدی باز کرده است که اگر مراقب نباشیم و با آسیب‌ها و تهدید‌های آن آشنا نباشیم و راه‌های مقابله با تهدید‌های آن را ندانیم سبب خواهد شد تا این دنیای جدید دنیای آخرت ما را تباه کند.

مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان افزود: دشمن امروز در فضای مجازی به دنبال این است تا ما را در اعتقادات خود سست کند، اما ما نیز باید با ارتقای آگاهی خود از مسائل روز و دینی در برابر شبهه افکنی دشمن بایستیم و پاسخ شبهات آن‌ها را بدهیم./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات