۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۰۷۴۸۶
استاد حوزه علمیه:

اختلاس‌گران ظالم به خود و ملت هستند

اختلاس‌گران ظالم به خود و ملت هستند
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بستری برای رشد و رسیدن به کمال انسانی است، گفت: اختلاس‌گران ظالم به خود و ملت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: استغفار انسان را از آلودگی ها پاک می کند.

وی افزود: انسان هرگز نمی تواند آنگونه که سزاوار خداوند است او را بندگی کند پس انسان برای این ناتوانی باید به محضر خداوند طلب عفو داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه انسان اگر با خداوند انس نداشته باشد در حق خود و خداوند ظلم کرده است، ابراز کرد: کسانی که تارک الصلاة هستند رابطه خود را با خداوند قطع کرده اند چنین افرادی نه تنها در حق خود بلکه نسبت به خداوند نیز ظالم هستند بنابراین باید از دو جهت استغفار کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند قادر مطلق است، اظهار داشت: اگر انسان باور داشته باشد که خداوند قادر مطلق است سعی می کند بندگی خداوند را به درستی انجام دهد؛ کسی که نماز نمی خواند و به انجام دستورات دین بی توجه است در حق خود ظلم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه خداوند سزاوار دوستی و رفاقت است، ادامه داد: انسان اگر با خداوند رابطه سپاسی نداشته باشد در حق خود جفا کرده و باید استغفار کند، خداوند در سوره یونس می فرماید: پروردگار به اندازه سر سوزنی در حق کسی ظلم نمی کند بلکه این خود انسان ها هستند که در حق خود ظلم می کنند؛ گران فروشی ظلم به خود و مردم است.

وی افزود: انسان در معامله با خداوند بالاترین و بهترین سودها را می برد بنابراین بازنده واقعی در عالم دنیا کسانی هستند که از دستورات الهی پیروی نکنند، این افراد اگر از ظلم خودشان استغفار نکنند به دوزخ می روند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قرآن کریم کتاب هدایت است، اظهار داشت: اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند بنابراین انسان وظیفه دارد از قرآن ناطق و قرآن صامت تبعیت کند. انسان اگر می خواهد از گزند شیطان در امان بماند باید اهل اقامه نماز باشد؛ شب قدر بهترین فرصت برای طلب استغفار است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بستری برای رشد و رسیدن به کمال انسانی است، گفت: انقلاب اسلامی نعمت خداوند به ملت ایران است کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران اهل اختلاس، دزدی، رشوه گیری و دست درازی به بیت المال هستند ابتدا در حق خودشان ظلم می کنند سپس نسبت به مردم ظالم هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات