۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۰۷۴۹۷
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مهمترین کار فرهنگی فعالیت قرآنی است

مهمترین کار فرهنگی فعالیت قرآنی است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: همنشینی، قرائت، حفظ، تدبر و عمل به قرآن کریم انسان را به نهایت تکامل و سعادت می رساند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای ستاد برگزاری مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان اصفهان اظهار داشت: توجه ویژه مقام معظم رهبری(دامت برکات) به مسابقات قرآن کریم و همچنین برگزاری جلسات قرآنی باعث شده است تا فرهنگ قرآنی بیش از پیش در بین مردم و مسئولان ترویج پیدا کند و مورد توجه همه شیعیان جهان نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از این برکات را می توان تربیت حافظان و قاریان مطرح و برجسته ای در سطح بین المللی دانست که این امر موجب شده است تا ایرانیان و شیعیان بتوانند در مسابقات مختلف بین المللی موفق به کسب رتبه های برتر قرآنی شوند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: قرائت قرآن کریم از فضائل بسیار پسندیده محسوب می شود اما باید توجه داشت که حفظ قرآن کریم و عمل به آن از افضل ترین فضائل است.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه به موثر بودن فعالیت قرانی اداره اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و خاطر نشان شد: اجرای برنامه های درخور توجه و باکیفیت قرآنی توسط اداره اوقاف باعث شد تا این سازمان بتواند به عنوان یک محور اصلی در برگزاری و همچنین اجرای برنامه های قران در کشور و حتی در سطح جهان شناخته شود.

وی در ادامه یادآور شد: مهمترین کار فرهنگی فعالیت قرآنی است همچنین بالاترین عبادتی که فرد می تواند به آن اهتمام داشته باشد برپا داشتن نماز و قرائت و حفظ قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: قران انسان ساز است و باعث می شود همنشینی، قرائت، حفظ، تدبر و عمل به قرآن کریم انسان را به نهایت تکامل و سعادت برساند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه بیان کرد: قرآن کریم برای عمل انسان ها به آن است و هرگونه قدمی که در راه قرآن برداشته شود نه تنها باعث کسب ثواب می شود بلکه باعث رشد و تعالی انسان نیز می شود.

وی گفت: یکی از مهمترین تفاوت های کتاب قران با بقیه کتاب ها این است که مولف این کتاب الهی جاودانه است و خداوند به عنوان مخلوق آن زنده است و راه سعادت و کمال را به انسان ها در تمام ادوار نشان می دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطر نشان شد: آنکه قران دارد همه چیز دارد و آن کسی که قران ندارد هیچ چیزی ندارد و قرآن بزرگترین گنجینه برای انسان ها محسوب می شود و فردی که با قرآن باشد از همه چیز و همه کس بی نیاز می شود.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر اصفهان برکات زیادی را به ارمغان می آورد

 حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ابتدای این دیدار پیرامون برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: امسال زینب امین پور از شهرستان آران و بیدگل در بخش دانش آموزی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت کرد که موفق به کسب رتبه برتر در این دوره از مسابقات شد که این امر به برکت برگزاری مراسم جزء خوانی است که همه ساله در ماه مبارک رمضان در جوار حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی(علیه السلام) برگزار می شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه توانسته است در راستای تربیت حافظان قرآن کریم به خوبی و شایستگی هرچه تمامتر سکان دار طرح ملی تربیت حافظان قران کریم در سراسر کشور باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به نقش و تاثیر برگزاری مسابقات قرآن کریم در تربیت و ترویج فرهنگ قران کریم اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا تاکنون چهل و یک دوره مسابقه سراسری قرآن کریم از مرحله شهرستانی تا مرحله کشوری برگزار شده است و این مسابقات باعث تربیت حافظان و قاریان زیادی در کشور شده است و امسال نیز استان اصفهان توفیق آن را پیدا کرده است تا میزبان مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قران کریم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی ادامه داد: امسال 600 نفر از نخبگان قرانی از سراسر کشور برای کسب رتبه های برتر در 15  رشته مختلف حفظ، قرائت، دعاخوانی، همخوانی و… در اصفهان حضور پیدا می کنند.

وی در ادامه به سطح بالای کیفی این رویداد بزرگ قرانی اشاره کرد و گفت: پخش مستقیم این مسابقات از شبکه های مختلف صدا و سیما حضور اصحاب رسانه، حضور داوران کشوری و بین المللی، حضور مقام ها و مسئولان کشوری و لشکری و… باعث شده است تا برگزاری این دوره از مسابقات دارای سطح کیفی بسیار بالایی باشد و امیدوارم که کلیه ارگان ها و ادارات در راستای برگزاری این دوره از مسابقات همکاری و مشارکت نمایند زیرا که برگزاری این رویداد بزرگ قران کریم به هزینه زیادی نیاز دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در نظر دارد تا این مسابقات قران کریم در شهر اصفهان یکی از بزرگترین و فاخرترین اثر فرهنگی در کشور و استان تبدیل شود و انشاءالله  برکات زیادی را نیز به همراه داشته باشد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات