۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۰۷۵۲۲

اختلاف بر سر منع روسری به مدارس آلمان رسید

اختلاف بر سر منع روسری به مدارس آلمان رسید
پس از ممنوعیت پوشیدن روسری در مدارس ابتدایی اتریش، حالا به نظر می‌رسد که نوبت به آلمان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، هر چند که کشمکش میان نمایندگان احزاب مختلف آلمان نشان می‌دهد همه نظر یکسانی در این باره ندارند، ولی پس از ممنوعیت پوشیدن روسری در مدارس ابتدایی اتریش، حالا به نظر می‌رسد که نوبت به مسلمانان در آلمان رسیده است. 

چندی پیش، آنته ویدمن ماوتس، نماینده امور مهاجران دولت آلمان خواستار بررسی طرح ممنوعیت پوشیدن روسری در مدارس شد. ویدمن ماوتس در مصاحبه با روزنامه بیلد گفت:«وادار کردن کودکان به پوشیدن روسری، امری ناپسند است و بسیاری از مسلمانان نیز این مسئله را قبول دارند. در این راستا باید از کودکان در برابر فشار و اجبار خانواده یا نهادهای مذهبی محافظت کنیم و همه راه‌حل‌های ممکن را مورد بررسی قرار دهیم.»

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ برخی اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز موافقت خود را با ممنوعیت پوشیدن روسری در مدارس ابتدایی اعلام کرده‌اند.

لنی بری‌مایر از حزب سوسیال دمکرات در این باره گفت:«من موافق طرح ممنوعیت پوشیدن روسری برای كودکان هستم. از نظر من، این بحث صرفا مذهبی نیست، بلکه مسئله‌ای اجتماعی است. ما معتقدیم این کودکان از سوي خانواده‌هایشان مجبور به پوشیدن روسری می‌شوند، در حالیکه خانواده‌ها نباید به جای آنها تصمیم بگیرند»./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات