۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۰۷۵۲۳
از سوی واحد خواهران دانشگاه امیرالمؤمنین صورت گرفت؛

تقدیم هدایا به سیل زدگان | برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب

تقدیم هدایا به سیل زدگان | برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب
اقبال گفت: تقدیم هدایا به سیل زدگان و برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب از جمله فعالیت های واحد خواهران دانشگاه امیرالمؤمنین است.
خانم اقبال زاده، مدیر واحد خواهران دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه واحد خواهران در بهمن سال ۱۳۹۳ با جذب دانشجو در دو رشته فقه و مبانی حقوق و کلام شیعه در مقطع کارشناسی ارشد آغاز به کار کرد، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۴ نخستین ورودی‌های مقطع کارشناسی واحد خواهران در رشته علوم قرآن و حدیث بود البته از بدو تأسیس این واحد تاکنون ۲۲۵ دانشجوی خواهر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرفته شدند.

مدیر واحد خواهران دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) با بیان اینکه واحد خواهران دانشگاه در مقطع کارشناسی با ۳ رشته علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق و علوم تربیتی دانشجو می‌پذیرد، ادامه داد: واحد خواهران در مقطع کارشناسی ارشد با ۴ رشته علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق، کلام شیعه و ادبیات عرب و در مقطع دکترا با ۲ رشته کلام شیعه و فقه و مبانی حقوق، دانشجو می‌پذیرد.

خانم اقبال زاده با اشاره به اینکه تعداد ورودی‌های دانشجوی خواهر در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به ۸۸ دانشجو در ۳ مقطع است، گفت: تاکنون ۲۵ نفر از دانشجویان خواهر دانشگاه فارغ التحصیل شدند و مابقی مشغول تدوین پایان نامه و تحصیل هستند.

وی با اشاره به فضای آموزشی مجزا و مطلوب برای دانشجویان خواهر و رضایتمندی شان بیان داشت: برپایی چندین جشن و مولودی، برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس و اردوی راهیان نور، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و کتاب (با موضوع مهدویت) از جمله فعالیت‌های فرهنگی واحد خواهران است.

مدیر واحد خواهران دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) در رابطه با فعالیت این واحد در بحران اخیر سیل گفت: اساتید، دانشجویان و کارکنان واحد خواهران به صورت آتش به اختیار وارد میدان شده و با حضور در مناطق سیل زده جشن نیمه شعبان را با تقدیم هدایایی به سیل زدگان در مناطق سیل زده برگزار کردند ضمن اینکه از اردوگاه‌های سیل زدگان بازدید و نیز کمک رسانی به عمل آوردند.

خانم اقبال زاده از راه اندازی ساختمان جدید و مجزا برای واحد خواهران خبر داد و گفت: به لطف خدا و زحمات شبانه روزی قائم مقام دانشگاه، معاونت عمرانی و دیگر مسؤولان دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) از مهرماه سال جاری واحد خواهران دارای ساختمان جدید و مجزا خواهد شد که بهترین خبر برای خواهران متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) است.

وی در پایان گفت: مجموعه دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) افتخار می‌کند شهیده جدیدی فیاض از شهدای حادثه تروریستی حله که در سال ۱۳۹۶ به فیض شهادت نائل گردید، از دانشجویان واحد خواهران این دانشگاه بود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات