۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۶۰۷۵۴۷
آیت الله فقیهی:

در تبلیغ دین از انذار و تبشیر استفاده شود

در تبلیغ دین از انذار و تبشیر استفاده شود
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه مسؤولان باید برای موفقیت در عرصه های مدیریتی از تشویق و تنبیه استفاده کنند، گفت: تشویق و تنبیه در کنار همدیگر کارساز هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در چهاردهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در تبلیغ دین باید هم از انذار و هم از تبشیر استفاده شود، گفت: با دقت در آیات قرآن کریم در می یابیم که خداوند متعال برای هدایت بندگان، هم از انذار و هم از تبشیر استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه مدیران و مسؤولان باید برای موفقیت در عرصه های مدیریتی از تشویق و تنبیه استفاده کنند، اظهار داشت: به بیان دیگر تشویق و تنبیه در کنار همدیگر کارساز هستند؛ مدیران مملکت باید برای خلافکاران مجازات و برای کسانی که پایبند به قوانین و مقررات هستند، تشویق در نظر بگیرند.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: همه بخش های کشور برای آنکه کارمندان و زیر دستان خود را به رعایت قوانین جامعه اسلامی مقید سازند، باید برای رعایت کنندگان قوانین تشویق و برای خلافکاران و کسانی که موازین شرعی و قانونی را رعایت نمی کنند، مجازات هایی داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: انسانی که پیوسته و به صورت مکرر مرتکب گناه شود، گناهان و وسوسه های شیطانی او را احاطه کرده و بدون شک در آخرت وارد جهنم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایمان باید توأم با عمل باشد، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم به بندگانی که ایمان قلبی آورده و اهل عمل به موازین شرعی هستند، بشارت بهشت داده است، از این رو باید گفت که اگر ایمان با عمل همراه نباشد دارای ارزش نخواهد بود.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه انسان به صورت فطری پاک و نورانی آفریده شده است، گفت: هنگامی که انسان مرتکب گناه می شود، آرام آرام دچار قساوت قلب شده و نورانیت و صفای قلبش از بین می رود؛ گناه اثر وضعی دارد و ما باید برای آنکه اثر بد آن را از بین ببریم، به درگاه خداوند توبه و ابراز پشیمانی کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تکرار گناه، توفیق توبه را از انسان سلب می کند، یادآور شد: اگر انسان یک مرتبه دچار گناه شد، خداوند به او فرصت بازگشت می دهد، اما اگر یک گناه را بارها تکرار کرد، توفیق توبه و بازگشت به سوی خداوند از او سلب خواهد شد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات