۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۰۷۵۶۴
آیت الله علم الهدی:

ایستادگی و صلابت در برابر دشمن بدون خداباوری ممکن نیست

ایستادگی و صلابت در برابر دشمن بدون خداباوری ممکن نیست
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مومنان خداباور نیروی عظیم دشمن را با قدرت خداوند مقایسه می کنند و با صلابت در مسیر ایستادگی قدم برمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در جلسه تفسیر سوره احزاب که در مهدیه مشهد برگزار شد با شرح تفاوت عکس العمل منافقین با مومنان در مواجهه با کفار در میدان های نبرد گفت: در جنگ احزاب منافقین مریض دل با دیدن تجهیزات سپاه کفار گفتند: «خداوند و پیامبرش به ما وعده دروغ نصرت دادند. اگر نصرت الهی وجود دارد پس این تجهیزات و قدرت سپاه کفر که در حال مشاهده آن هستیم دیگر چیست؟». اما مومنان بر خلاف این عده با مشاهده لشکر دشمن ایمان و تسلیم شان در برابر خداوند بیشتر شد و گفتند: «هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ».

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ارتباط بین دیانت و سیاست افزود: اینکه برخی افراد نماز و عبادات فردی خود را از حوادث و مسائل سیاسی که پیرامون شان اتفاق می افتد تفکیک می کنند و به زعم خود دیندار هستند، باید بدانند که این دینداری صحیح نیست. دینداری تنها یک محور دارد و آن خداباوری است و این امر در تمام شئون زندگی از جمله اقتصاد و سیاست نقش دارد و متبلور است. 

وی  با تفکیک بین اسلام و ایمان خاطر نشان کرد: ممکن است یک جامعه مسلمان باشد اما مومن و خداباور نباشد. باید دانست که جامعه دینی واقعی جامعه ایمانی است و جامعه صرفا مسلمان جامعه دینی نیست. 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در جنگ احزاب تمامی جریان های کفر در برابر جبهه اسلام لشکر کشی کردند، تصریح کرد: منافقین در این جنگ با ارزیابی مادی تجهیزات و کثرت نفرات لشکر دشمن خود را شکست خورده دیدند، اما مومنان با اعتقاد به اینکه به کمک نصرت الهی کار تمامی جریان های کفر را به صورت یکجا یکسره خواهند کرد به میدان جهاد وارد شدند. منافقین جمعیت هفتصد نفره خود را در برابر جمعیت ده هزار نفره کفار می دیدند و مومنان قدرت خدا را در برابر آن ده هزار نفر مشاهده می کردند.

امام جمعه مشهد با اشاره به تکرار این وقایع در جامعه امروز ما افزود: امروزه نیز برخی منافقین با عربده های ترامپ و فشار های اقتصادی آمریکا می ترسند و می گویند که وعده های خدا درباره پیروزی انقلاب دروغ از کار درآمده است. اما مومنان جامعه ما معتقدند که آمریکا در چهل سال گذشته همواره شکست خورده است و در تقابل زمان حال حاضر نیز شکست خواهد خورد.

وی با بیان آیه «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيب» خاطر نشان کرد: در این آیه خداوند خطاب به مسلمانان و مومنان می فرماید که آیا فکر می کنید بدون آنکه به شما سختی و ضرر جهاد وارد شود بهشتی خواهید شد؟ سختی نبرد بر پیشینیان آنقدر بود که پیامبر و مومنان می گفتند:«پس نصرت خدا کی خواهد رسید؟». باید توجه داشت که نصرت خداوند نزدیک است و نباید با ناامیدی میدان را خالی کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان اثر ایمان در مواجهه با دشمن تصریح کرد: هر کس در مسیر دفاع از دین خدا و جنگ با دشمنان او قصد ایستادگی و فداکاری داشته باشد، با مشاهده فزونی جمعیت و تجهیزات دشمن ایمان و وابستگی اش به خدا بیشتر می شود و بر مقاومت و ایستادگی بیشتر پافشاری می کند. نمونه این امر را در دوران دفاع مقدس و به هنگام عملیات ها فراوان دیده ایم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دستاورد مومنان از جهاد افزود: مومن وقتی خداباور بود و به نقطه های نهایی خطر رسید، خود را در آستانه لقاء الله می بیند. انسان هنگامی که نزدیک مقصد سفر خود می شود حال و هیجان دیگری پیدا می کند و مومنان چون بر اساس عشق به خدا عمری زندگی کرده اند و به مسیر جهاد قدم گذاشته اند، با همه وجود تسلیم آنچه که قرار است برای آنان اتفاق بیفتد، هستند. 

وی ادامه داد: آنان اشتیاق، حال و هیجانی وصف ناپذیر برای لقاء الله دارند و در آن لحظات جهاد و آخر عمر خویش به هیچ چیز جز خدا فکر نمی کنند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات