۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۷۵۹۸

مشاور ترامپ به فلسطینی‌ها در مورد عدم شرکت در نشست «منامه» اولتیماتوم داد

مشاور ترامپ به فلسطینی‌ها در مورد عدم شرکت در نشست «منامه» اولتیماتوم داد
فرستاده ترامپ در مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی هشدار داد که فلسطینی‌ها اگر در نشست منامه شرکت نکنند، متحمل خسارت بسیاری خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «جیسون گرینبلات»، مشاور و فرستاده رییس جمهوری آمریکا در مذاکرات سازش از مشارکت آمریکا در نشست ضد فلسطینی «منامه»، پایتخت بحرین خبر داد.

گرینبلات که به همراه «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ویژه «دونالد ترامپ» به دنبال پیشبرد طرح آمریکایی علیه فلسطین است، به عدم مشارکت فلسطینی‌ها در این نشست واکنش نشان داد و آن‌ها را تهدید کرد.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، فرستاده ویژه ترامپ در امور غرب آسیا گفت: «اگر فلسطینی‌ها ماه آینده در نشست بحرین مشارکت نکنند، خسارت زیادی خواهند دید».

ریاست جمهوری آمریکا یکشنبه این هفته (۲۹ اردیبهشت مصادف با ۲۰ مه) از برگزاری نشست اقتصادی در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» خبر داد. گروه‌های فلسطینی به اتفاق مخالفت خود با این طرح را اعلام و این نشست را تحریم کرده‌اند.

جیسون گرینبلات گفت که در نشست اقتصادی منامه مشارکت خواهد کرد تا مسیر جایگزین برای تحقق آنچه که وی آن را «خواسته‌های مردم فلسطین» خواند، ایجاد شود.

فرستاده ویژه ترامپ در مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی اذعان کرد که نزاع بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها کاملا حل نخواهد شد. او گفت که «نباید منتظر ماند تا راه حل کامل برای این نزاع محقق شود».

او در بخشی از اظهارات خود، تلویحا به منتفی شدن بحث بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی خودشان اعتراف کرد و گفت که آمریکا حاضر است گفت‌وگوهایی را با دولت‌هایی که میزبان آوارگان فلسطینی هستند، آغاز کند.

دولت آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ در سال ۲۰۱۶ خواهان حل بحران چند دهه‌ای فلسطین است. با این حال طرحی که رییس جمهوری آمریکا که معروف به اتخاذ تصمیمات ضد فلسطینی است، در صدد پیش برد آن است، شدیداً به نفع رژیم صهیونیستی و علیه فلسطینیان است.

این طرح آمریکا که به طرح «معامله قرن» معروف است  به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

بر اساس اظهارات مقامات آمریکایی از جمله جرد کوشنر، داماد یهودی ترامپ قرار است این طرح ضد فلسطینی بعد از ماه مبارک رمضان رسما رسانه‌ای شده و اجرای آن شروع شود./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات