۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۰۷۶۰۵
نماینده آمریکایی:

استیضاح ترامپ در حال تبدیل به روندی غیرقابل اجتناب است

استیضاح ترامپ در حال تبدیل به روندی غیرقابل اجتناب است
یک نماینده آمریکایی گفت با افزایش تعداد نمایندگانی که خواستار استیضاح ترامپ هستند، این موضوع در حال تبدیل به روندی غیرقابل اجتناب است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «جان یارموت» رییس کمیسیون بودجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت که با افزایش تعداد نمایندگانی که خواستار استیضاح «دونالد ترامپ»‌ رییس جمهور آمریکا هستند روند استیضاح باید آغاز شود.

وی که با سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، گفت: معتقدم چیزی که ما داریم این است که شرایطی وجود دارد که اکثریتی در حال افزایش است که معتقدند استیضاح در حال تبدیل به روندی غیرقابل اجتناب است.

وی در ادامه این مصاحبه گفت: اما این نمایندگان معتقدند که ما باید تحقیقاتی که در حال انجام است را پیگیری کنیم تا اطمینان حاصل شود که اقدامات به خصوص دولت و رییس جمهور که باید مورد محاسبه قرار بگیرد، کشف شود.

روز گذشته نیز «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات کنگره آمریکا از هم‌حزبی‌هایش خواست تا روند استیضاح «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا را آغاز کنند.

 اوکاسیو کورتز با توجه به ممانعت مداوم کاخ سفید از اجرای اقدامات نظارتی کنگره،‌ گفت که اقدامات رییس‌جمهور آمریکا، شرایط را برای استیضاح فراهم آورده است.

طبق این گزارش، مداخله این نماینده بسیار بانفوذ دموکرات‌ها موجی از فشارها را به «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا وارد آورده است. او تاکنون در مقابل درخواست دموکرات‌ها برای آغاز فرایند استیضاح ترامپ مقاومت کرده بود.

پلوسی معتقد است که پنل‌های مختلف کنگره باید همچنان به تحقیقات درباره ترامپ و دولت وی ادامه دهند.

این نماینده جوان کنگره در مقابل مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «فکر می‌کنم که زمان آن رسیده است که حداقل، استیضاح را آغاز کنیم... فکر می‌کنم در این سناریو گزینه‌ دیگری در اختیار ما قرار نداده‌اند».

کورتز ادامه داد که گزارش «رابرت مولر» درباره مداخله روسیه در مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، شواهدی از ممانعت دولت از تحقیق و بررسی بود.

گزارش مولر اواخر فروردین ماه امسال به «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا ارائه داشت و او وظیفه داشت مشخص کند که آیا مستندات پرونده نشانگر مداخله ترامپ در اجرای قانون هست یا نه. او که منصوب ترامپ است و از حامیان وی به شمار می‌آید، پس از دریافت گزارش مولر در نامه‌ای به کنگره ادعا کرد که مدرکی دال بر ممانعت ترامپ از اجرای قانون وجود ندارد. این تفسیر از گزارش، بعدا مورد انتقاد رسانه‌ها و سیاسیونی قرار گرفت که می‌گفتند این گزارش به وضوح نشان می‌دهد ترامپ با تلاش برای جلوگیری از پیشرفت تحقیقات، از جمله طریق اخراج «جیمز کومی» رییس وقت «اف‌بی‌آی» در اجرای قانون مانع‌تراشی کرده است.

بر اساس قوانین آمریکا، «جلوگیری از اجرای عدالت» می‌تواند به عنوان مبنایی برای استیضاح یک رییس‌جمهور قرار گیرد. بار ادعای سوگیری به نفع ترامپ را رد کرده و به جز یک مورد، از شرکت در جلسات کنگره برای توضیح درباره ارزیابی‌اش از گزارش مولر، خودداری کرده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات