۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۰۷۶۲۳

سومین یادبود مداح اهل سنت پاکستانی که به دست وهابیان ترور شد

سومین یادبود مداح اهل سنت پاکستانی که به دست وهابیان ترور شد
«امجدصابری» نعت‌خوان و قوال مشهور اهل سنت پاکستان بود که اشعار فراوانی در رثای اهل بیت (ع) به یادگار گذاشت، امسال سومین سالگرد ترور اوست.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سومین  سالگرد ترور«امجدصابری» پسر غلام فرید صابری نعت‌خوان و قوالی‌خوان بی‌بدیل پاکستانی بود که در رثای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اشعار فراوانی را جاودانه کرده بود، امسال هم همانند سال های قبل در  محل زادگاه او در منطقه لیاقت آباد شهر کراچی برگزار خواهد شد.

مردم پاکستان یکی از بهترین جلوه‌های ماه مبارک رمضان را شنیدن صدای گرم و پر حرارت «امجد صابری» می‌دانستند که هنگام سحر و افطار مناجاتی می‌خواند یا شعری زمزمه می‌کرد.

ترور امجد صابری نشان داد که تروریسم و ریشه تکفیر شیعه و سنی نمی‌شناسد و هر کس را که به نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت (ع)  عشق و ارادت بورزد هدف حملات کوردلانه و شیطانی خود قرار می‌دهد.

امسال نیز مانند هرسال در شهر کراچی و دیگر شهرها همچون لاهور محافل  قرآن خوانی و مجلس دعا برای بلندی درجات شهید امجدصابری با مشارکت عوام مردم و بسیاری از چهره های سرشناس موسیقی و سیاست و علمای مذهبی پاکستان از اهل سنت و تشیع برگزار خواهد شد. 

گفتنی است 17 ام رمضان سال 95 شمسی و هنگامی که امجد صابری 39 ساله پس از ضبط یک قوالی در یک استودیو به سوی شرکت در یک برنامه زنده تلویزیونی دیگر در حرکت بود و قرار بود آنجا نعتی بخواند انتظار مجری تلویزیون مقابل دوربین هایی که بصورت زنده برنامه را پخش می‌کردند تبدیل به نوحه و ماتم شد چرا که ناباورانه خبر رسید «امجد صابری» در مسیر رسیدن به استودیو، از سوی گروه‌های تکفیری ترور شده است.

از وی 2 فرزند دختر و دو فرزند پسر به یادگار باقی مانده است. پسر بزرگ او اعلام کرده است که راه پدر را ادامه خواهد داد و صدای وحدت و عشق به اهل بیت(ع) را دوباره در پاکستان طنین انداز خواهد کرد. /847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات