۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۰۷۶۶۰
حجت الاسلام والمسلمین محامی مطرح کرد؛

۴ ویژگی فروتنان از دیدگاه قرآن کریم | فروتنان اهل زورگویی نیستند

۴ ویژگی فروتنان از دیدگاه قرآن کریم | فروتنان اهل زورگویی نیستند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به تبیین ویژگی های فروتنان از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: خشوع، صبر، اقامه نماز و انفاق در راه خداوند از ویژگی های فروتنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی امام جمعه زاهدان در ویژه برنامه ما مبارک رمضان شبکه استانی هامون با اشاره به آیات 34 و 35 سوره مبارکه حج به تبیین ویژگی های فروتنان از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: فروتنان و اهل تواضع کسانی هستند که تقوای الهی پیشه می کنند و هنگام یاد خداوند دل هایشان خاشع می شود.

وی ادامه داد: کسی که متکبر، جبار و قسی القلب باشد، توجهی به یاد خداوند نداشته و نسبت به احکام الهی غفلت می ورزد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با بیان اینکه از دیدگاه قرآن کریم، فروتنان کسانی هستند که در برابر مشیت الهی صبر پیشه می کنند، ابرا کرد: اهل تواضع در برابر مصیبت هایی که به آنها وارد می شود، صبر و تحمل کرده و نسبت به نعمات الهی کفر نمی ورزند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به مسأله «اقامه نماز» در جامعه اسلامی تأکید کرد: ویژگی فروتنان این است که نه تنها اهل نماز هستند، بلکه نماز و نماد بندگی خداوند را در جامعه به پا داشته و فرهنگ نمازخوانی را در میان مردم ترویج می کنند.

وی یکی دیگر از ویژگی های فروتنان را انفاق در راه خداوند دانست و گفت: اهل تواضع نعمت های الهی را تنها برای خود نمی خواهند، بلکه اهل انفاق و پرداخت زکات اموال خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی یادآور شد: اهل ایمان هم در برابر خداوند و هم در برابر غیر خداوند فروتن هستند و اهل زورگویی و تجاوز به حقوق دیگران نیستند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات