۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۰۷۶۹۱
مدیر حوزه علمیه استان همدان:

رمضان ماه توجه به قرآن است

رمضان ماه توجه به قرآن است
آیت ‌الله موسوی اصفهانی گفت: باید به در ماه رمضان که ماه قرآن است قرآن را تنها برای ثوابش نخوانیم بلکه در معنای آن هم توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت ‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان شب گذشته در حسینیه مدرسه آقای آخوند روزه را تقویت کننده تقوا و خداترسی عنوان کرد و گفت: در کتاب دینی ما معنای حداقلی تقوا را خود نگهداری از محرمات و انجام واجبات معرفی کرده اند و در معنای حداکثری تقوا را توجه به خداوند در رفتار و افکار نامیده اند.

آیت ‌الله موسوی اصفهانی افزود: انسان این ظرفیت را دارا است که با رسیدن به این مقام تنها رضای خداوند را ملاک قرار دهد و آنقدر خدا محور شود که هیچ گاه تحت تأثیر غیر از خدا قرار نگیرد.

وی با بیان این که انبیا آمده اند که افکار و اخلاق و اعمال ما را در مسیر رضایت الهی قرار دهند خاطر نشان کرد: در سایه تقوا است که این ظرفیت ها در انسان متبلور می‌شود و در مقابل هر گونه تهدیدی انگیزه ای غیر از رضای خداوند نخواهند داشت.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در زندگی شخصی انسان باید به سمتی حرکت کند که در تمام ابعاد در مسیر حق قرار گیرد و در همه شرایط به دنبال تحقق این موضوع باشد.

وی توجه به قران خصوصا در ماه مبارک رمضان را بسیار ضروری خواند و گفت: با خواندن قرآن خود را با آیات تطهیر می دهیم، البته باید به خاطر داشت که قران را تنها برای ثوابش نخوانیم بلکه در معنای آن هم باید توجه کرد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: انسان در همه شرایط باید خدا را در اولویت کار ها قرار دهد و اگر این زیربنا در زندگی وجود داشته و مستحکم باشد می توانیم مسئله تقوا را در خود محقق کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: انسان در هر جایی که قرار دارد و هر سمتی که دارد باید هدفش خدمت به خلق در راه رضایت خداوند باشد./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات