۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۰۷۷۰۰
حجت الاسلام علوی تهرانی:

معرفت به امام زمان انسان را از فتنه‌ های آخرالزمان حفظ می کند

معرفت به امام زمان انسان را از فتنه‌ های آخرالزمان حفظ می کند
رییس بنیاد فارس المومنین با بیان اینکه معرفت به امام زمان(عج) انسان را از فتنه‌ های آخرالزمان حفظ می کند، گفت: اهل ذکر اولیای الهی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین، شب گذشته در جلسه هفتگی اخلاق که در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) فرمودند: برای امام زمان(عج) دو غیبت کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد.

وی افزود: حضرت فرمودند: غیبت کبری به قدری طول می کشد که بیشتر کسانی که به ایشان اعتقاد دارند از امامت حضرت دست بر داشته و از آمدن امام زمان(عج) ناامید می شوند.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: کسی می تواند از این بلا نجات یابد که نسبت به امام زمان(عج) معرفت صحیح داشته باشد و نسبت به این باور صحیح، باور و یقین قطعی کسب کند.

رییس بنیاد فارس المومنین با تاکید بر اینکه معرفت و دانش صحیح تنها از محضر ائمه اطهار(ع) کسب می شود، اظهار داشت: انسان باید خود را در معرض نور اهل بیت(ع) قرار دهد تا اهل نجات باشد، چرا که آنان اقیانوس بی نهایت علم هستند.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) اهل ذکر هستند، گفت: خداوند دستور داده انسان ها علم را از اهل ذکر کسب کنند، طبق صریح روایات؛ هر آنچه از این خانه خارج نشده باشد باطل است، دانش اهل بیت(ع) انسان را به سعادت می رساند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه مسیر سعادت از مو باریک‌تر است و تنها از طریق اولیای الهی می توان در این مسیر گام نهاد، اظهار داشت: بنابراین علوم مکاتب همه باطل است؛ امام علی(ع) خطاب به جناب کمیل فرمودند: یا کمیل؛ علم را اگر از غیر ما نگیری از ما می شوی.

رییس بنیاد فارس المومنین گفت: آن چه در نظام خلقت بخواهد اتفاق بیفتد همه با اراده حضرت حق محقق می شود و یکی از مشیت‌های الهی آن است که کسی نمی تواند از تحت حاکمیت الهی خارج شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ موجودی از مشیت الهی خارج نیست، ابراز کرد: امام علی(ع) فرمودند: خداوند اگر می خواست می توانست بدون واسطه خودش را به مردم بشناساند اما اراده غیر از این بود برای همین ما اهل بیت(ع) واسطه معرفی خداوند به بندگان هستیم، کسی که از سرپرستی ما خارج شود یا دیگری را بر ما برتری دهد لغزش پل صراط را درک خواهد کرد.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی با مشیت خداوند مخالف باشد اما همه اعمال را به درستی انجام دهد محکوم به جهنم است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات