۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۰۷۷۰۴
آیت الله اراکی:

روز قدس اعلام پایداری به پیمان اطاعت از خداوند و نصرت دین الهی است

روز قدس اعلام پایداری به پیمان اطاعت از خداوند و نصرت دین الهی است
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی امیرمؤمنان(ع) را تجسم صبر و مقاومت دانست و گفت: جبهه مقاومت نماد عزت مسلمانان در برابر کافران است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه در آستانه شب های قدر قرار داریم، گفت: خداوند متعال در این شب های بزرگ و شریف و با فضیلت سرنوشت انسان ها را رقم می زند، بنابراین ما باید خود را برای استفاده از این شب های نورانی آماده کنیم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه تمرین صبر است، اظهار داشت: ما باید با نماز و روزه داری خود را برای دستیابی به آرمان های بزرگ آماده کنیم؛ انسان با صبر و مقاومت به تقوا دست پیدا می کند و می تواند در مسیر الهی سخت ترین مشکلات را تحمل کند.

آیت الله اراکی امیرمؤمنان(ع) را تجسم صبر و مقاومت دانست و عنوان کرد: ما در طول تاریخ بشریت در زمینه صبر و مقاومت، چهره ای برجسته تر از امام علی(ع) پیدا نخواهیم کرد؛ صبر و مقاومت رمز پیروزی امیرمؤمنان(ع) بوده و خداوند میان ولایت حضرت امیر(ع)، صبر و مقاومت و پیروزی رابطه ایجاد کرده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه میان صبر و مقاومت و پیروزی نوعی ملازمه وجود دارد، تأکید کرد: انسان با صبر و مقاومت می تواند در مسیر اهداف عالیه و بزرگ قرار بگیرد و به آرمان ها بلند اسلام دست پیدا کند.

وی به جریان جنگ خیبر و رشادت های امیرمؤمنان(ع) به عنوان نماد ولایت و اطاعت از خداوند متعال اشاره و مطرح کرد: امیرمؤمنان(ع) نماد کامل پایداری و وفاداری بر پیمان یاری دین و اطاعت از خداوند بودند؛ ثبات بر پیمان خداوند متعال به وسیله صبر و مقاومت حاصل می شود.

آیت الله اراکی تأکید کرد: مقاومت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی از پیمان اطاعت از خداوند و نصرت دین منشعب می شود؛ ماجرای کربلا نتیجه آن بود که مردم آن زمان پیمان اطاعت از خداوند و پیمان یاری و نصرت دین را فراموش کرده بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ثبات بر پیمان اطاعت از خداوند و نصرت دین، صبر و مقاومت و پیروزی را به ارمغان می آورد، گفت: جبهه مقاومت 40 سال است که پایداری خود را به اثبات رسانده است؛ روز قدس اعلام گسترده پایداری به پیمان اطاعت از خداوند و نصرت دین الهی است.

وی با بیان اینکه پیروی از امام علی(ع) به پیروزی می انجامد، زیرا ایشان نماد پایداری بر پیمان اطاعت از خداوند نصرت دین الهی هستند، یادآور شد: ما به جهانیان اثبات می کنیم که پیروزی از آن جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنین ثابت می کنیم آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد استکبار و رژیم آل سعود نماد ذلت و خواری هستند.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت نماد عزت مسلمانان در برابر کافران است، خاطرنشان کرد: امروز جبهه مقاومت، جبهه ذلت متشکل از نیروهای آمریکایی، صهیونیستی و سعودی را محاصره کرده است؛ آغاز جبهه مقامت از ایران بوده و تا یمن امتداد دارد، بنابراین امروز حکام طاغوتی آل سعود و رژیم صهیونیستی هستند که در محاصره جبهه مقاومت قرار دارند.

وی یادآور شد: ما با پایداری بر پیمان اطاعت از خداوند و نصرت دین الهی در جبهه های مقاومت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی نیز پیروز میدان خواهیم بود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات