۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۰۷۷۳۱
آیت الله مهدوی:

فتح خرمشهر الگوی مقاومت است

فتح خرمشهر الگوی مقاومت است
امام جمعه موقت اصفهان گفت: تبعیت همه گروه‌ها از رهبری، توکل به خدا و داشتن اعتماد به نفس از مسائلی است که در فتح خرمشهر وجود داشت و باید از آن الگوبرداری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با غرورآفرین خواندن عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، گفت: الگوبرداری از فتح خرمشهر باعث استمرار انقلاب اسلامی شد و این فتح الگویی برای ادامه انقلاب و تأمین امنیت منطقه است. لبنان با الگو برداری از مقاومت در برابر دشمن در خرمشهر اسرائیلی‌ها را فراری داد.

آیت الله مهدوی در ادامه با اشاره به شکست‌های مکرر رژیم صهیونیستی در پی حمله به نوار غزه و لبنان، اظهار کرد: در فتح خرمشهر همه گروه‌ها در تبعیت از رهبری اتحاد داشتند، توکل برخدا و اعتماد به نفس در میان رزمندگان و فرماندهان وجود داشت و این موضع موجب تقویت اقتدار ملی شد، این مسأله باید الگوی برای امروز کشور باشد.

وی با بیان اینکه امروز نیز جوانان می‌توانند با مقاومت در برابر دشمن به ویژه در عرصه اقتصادی و جنگ روانی باعث شکست دشمنان شوند، خاطرنشان کرد: درخواست‌های مردم برای برگزاری راهپیمایی روز قدس در میدان امام خمینی با موافقت امام جمعه محترم و دیگر مسؤولان همراه شد، مردم با حضور پرشور و با صلابت خود دفاع و حمایت از ملت مظلم فلسطین را به جهانیان نشان خواهند داد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اطلاعیه دادستان اصفهان مبنی بر ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان، گفت: محتوای این اطلاعیه بر مبنای قوانین کشور و فتاوای مراجع تقلید بود اما هر زمان که بحث عفاف و حیا و عفت و حجاب بانوان مطرح می‌شود عده‌ای تعمدا یا سهوا به دنبال اختلاف افکنی و فضا سازی و مخالفت با قوانین کشور هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود دلایل عقلی برای حجاب و عفاف، تصریح کرد: الزام به حجاب بیش از هرچیز یک مسأله عقلی است، مانند الزام به بستن کمربند ایمنی در رانندگی و مصرف غذای سالم. حفظ آزادی فکری، مراقبت و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها از جمله مزایای حجاب است./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات