۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۶۰۷۷۵۳
مفتی شیعیان لبنان مطرح کرد؛

از ایران حمایت می کنیم/سران عرب در دام آمریکا نیفتند

از ایران حمایت می کنیم/سران عرب در دام آمریکا نیفتند
مفتی شیعیان لبنان ضمن حمایت از ایران در جنگ احتمالی آمریکا علیه ایران کشور گفت: سران عرب مراقب باشند که در دام آمریکا نیفتند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان مفتی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (علیه السلام) واقع در منطقه برج البراجنه بیروت برگزار شد، با اشاره به تهدیدات مکرر آمریکا و هم‎پیمانانش علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: تهدید ایران فقط، تهدید یک کشور نیست بلکه تهدید همه منطقه و مردم آن محسوب می شود؛ دشمنان نقشه برای همه مردم منطقه کشیده اند.

وی طرح دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» را جدید و خطرناک توصیف کرد و افزود: رهبران و سران کشورهای منطقه باید به عقل خود رجوع کنند و مسیر و منطق حکمت را به جای منطق جنگ و دشمنی انتخاب کنند زیرا در صورتی که جنگ بشود، هیچ طرفی جز اسرائیل سود نخواهد کرد.

مفتی شیعیان لبنان تصریح کرد: ایران کشور ضعیف و لقمه ساده ای برای کسی نیست و هیچ گاه از حقوق و کرامت مردم خود عقب نشینی نمی کند و ما نیز در کنار این کشور خواهیم ایستاد و از مواضع آن در پشتیبانی از مردم مظلوم و مستضعف حمایت می کنیم.

وی به کشورهای عربی هشدار داد که مراقب تله سران واشنگتن باشند و عنوان کرد: سران کشورهای عربی مراقب باشند که در دام آمریکا نیفتند و همچنین باید یک موضع تاریخی اتخاذ و از مردم، دولت و کرامت خود دفاع و همه راه های که آمریکا و رژیم صهیونیستی درپی استفاده از آن برای اجرای طرح هایشان هستند را مسدود کنند.

گفتنی است که دو رسانه آمریکایی پنجشنبه هفته گذشته در گزارش‌هایی جداگانه بر تلاش «دونالد ترامپ» برای دورگزینی از درگیری نظامی با ایران تأکید کرده و نوشته‌اند او از تلاش‌های خودسرانه برخی از مشاورانش برای القای اینکه آمریکا در آستانه درگیری نظامی با ایران قرار گرفته، ناخرسند است.

«سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ معتقد است مداخله نظامی گسترده در ایران برای او از لحاظ سیاسی ویرانگر خواهد بود.

واشنگتن‌پست هم به نقل از چندین مقام آمریکایی گزارش داد ترامپ رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل تنش‌ها را ترجیح می‌دهد و خواستار گفت‌وگوی مستقیم با سران ایران است.

ارسال نظرات