۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۰۷۷۶۳
آیت‌الله سعیدی:

روز قدس فرصت نمایش ایمانی حمایت از مظلوم است

روز قدس فرصت نمایش ایمانی حمایت از مظلوم است
آیت الله سعیدی روز قدس را فرصت مناسبی برای یادآوری ظلم ظالمان و حمایت از مظلومان عالم دانست و گفت: در ایام ماه رمضان باید به سیل‌زدگان کشور نیز توجهی ویژه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه ماه رمضان به‌ویژه شب‌های قدر فرصت مناسبی برای بخشیده شدن گناهان است، اظهار داشت: ناامیدی از بالاترین گناهان است؛ چراکه انسان ناامید به جایگاه والای خداوند متعال بی‌توجه است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، وجوب توبه را وجوبی فوری دانست و ابراز داشت: برخی از واجبات فرصت دارند مانند نماز و روزه ولی برخی از واجبات فوری است و توبه نیز از همین دست واجبات است.

امام‌جمعه قم در ادامه از دیگر شرایط توبه را تصمیم شخص گناه کننده بر پرهیز از تکرار گناه دانست و گفت: در شب‌های احیای ماه مبارک رمضان خداوند بر ما منت گذاشته و با نام اهل‌بیت(ع) ما را همراه کرده است.

وی ادامه داد: اگر فردی بر نافرمانی الهی اصرار کند خود را از محوطه ایمان خارج می‌کند و اگر خداوند متعال عنوان پرافتخار «ایهاالمومنین» را شامل گناهکاران نمی‌کرد و خطاب می‌کرد که ای گناهکاران توبه کنید موجب رسوایی گناهکاران می‌شد، خداوندی که بندگان خود را دوست دارد هیچ‌گاه به دنبال رسوایی آن‌ها نخواهد بود و در قیامت نیز به خاطر گناهان بندگان را بی‌آبرو نخواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم بابیان اینکه خداوند متعال همیشه راه توبه را باز گذاشته است، عنوان داشت: توبه از گناه واجب شرعی همانند دیگر واجبات است و این واجب الهی شرایط مختلفی دارد که یکی از آن‌ها اراده و عمل برای ترک گناه است که بدون این دو توبه پذیرفته نیست.

آیت‌الله سعیدی بر لزوم دوستی با اهل‌بیت(ع) تأکید کرد و اظهار داشت: دوستی با اهل‌بیت(ع) مسیر مناسبی برای رسیدن به اوج کمالات الهی است و اگر انسان از این مسیر وارد نشود راه به‌جایی نمی‌برد؛ همان‌طور که در روایات مختلف تأکید شده است بدون محبت، ولایت و سرسپردگی نسبت به اهل‌بیت(ع) به هیچ جایی نمی‌توان رسید.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه روز قدس فرصت مناسبی برای یادآوری ظلم ظالمان و حمایت از مظلومان عالم است، گفت: در ماه رمضان باید به سیل‌زدگان کشور نیز توجهی ویژه داشته باشیم و در این راستا استمرار خدمت شرافتمندانه و کریمانه به آن‌ها را موردتوجه قرار دهیم.

وی افزود: اگر فردی بر نافرمانی الهی اصرار کند خود را از محوطه ایمان خارج می‌کند و اگر خداوند متعال عنوان پرافتخار «ایهاالمومنین» را شامل گناهکاران نمی‌کرد و خطاب می‌کرد که ای گناهکاران توبه کنید موجب رسوایی گناهکاران می‌شد، خداوندی که بندگان خود را دوست دارد هیچ‌گاه به دنبال رسوایی آن‌ها نخواهد بود و در قیامت نیز به خاطر گناهان بندگان را بی‌آبرو نخواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم بابیان اینکه خداوند متعال همیشه راه توبه را باز گذاشته است، گفت: توبه از گناه واجب شرعی همانند دیگر واجبات است و این واجب الهی شرایط مختلفی دارد که یکی از آن‌ها اراده و عمل برای ترک گناه است که بدون این دو توبه پذیرفته نیست.

آیت‌الله سعیدی بر لزوم دوستی با اهل‌بیت(ع) تأکید و عنوان کرد: دوستی با اهل‌بیت(ع) مسیر مناسبی برای رسیدن به اوج کمالات الهی است و اگر انسان از این مسیر وارد نشود راه به‌جایی نمی‌برد؛ همان‌طور که در روایات مختلف تأکید شده است بدون محبت، ولایت و سرسپردگی نسبت به اهل‌بیت(ع) به هیچ جایی نمی‌توان رسید.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به این که روز قدس فرصت مناسبی برای یادآوری ظلم ظالمان و حمایت از مظلومان عالم است، گفت: در ماه رمضان باید به سیل‌زدگان کشور نیز توجهی ویژه داشته باشیم و در این راستا استمرار خدمت شرافتمندانه و کریمانه به آن‌ها را موردتوجه قرار دهیم./837/ج

ارسال نظرات