۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۰۷۷۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری ۲۴ محفل انس با قرآن ویژه رمضان ۱۴۴۰ در خراسان شمالی

برگزاری ۲۴ محفل انس با قرآن ویژه رمضان ۱۴۴۰ در خراسان شمالی
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲۴ محفل انس با قرآن کریم تحت عنوان «کاروان قرآنی عملیات رمضان ۱۴۴۰» در استان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محافل انس با قرآن کریم در شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی به‌ویژه در مناطق روستایی و محروم که تاکنون محافل انس با قرآن در آن‌ها برگزار نشده است، تحت عنوان کاروان قرآنی عملیات رمضان ۱۴۴۰ در حال اجرا است.

وی افزود: نخستین محفل انس با قرآن کریم در دهمین روز از ماه مبارک رمضان و در روستای سوخسو رحیمی از توابع شهرستان تلفیقی راز و جرگلان با حضور اقشار مختلف مردم این روستا برگزار شد.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: این محافل نورانی با هدف ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی، رشد و تعالی معرفت دینی در پرتو انس با قرآن، ترویج فرهنگ تلاوت قرآن و ایجاد انس و قرب جوانان و نوجوانان با کلام الهی در ماه مبارک رمضان در مساجد استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در مناطق کم برخوردار، برکات بسیاری دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به‌خصوص نسل جوان می‌توانیم آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را کاهش دهیم.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: انس با قرآن کریم دارای آثار و برکات فروان است و باید از سوی مردم و مسئولان به این امر مهم توجه جدی‌تری صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: روح کلی، اساس و چارچوب دین اسلام در قرآن است؛ ازاین‌رو برگزاری برنامه‌های قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات