۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۰۸۰۰۰
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

اساس حکومت امام علی عدالت خواهی بود

اساس حکومت امام علی عدالت خواهی بود
استاد حوزه علمیه عدالت محوری را از شاخصه های مهم امام علی(ع) دانست و گفت: عدل عامل اصلاح جامعه می شود و پایداری حکومت را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مهدیه تهران گفت: ابن ملجم مرادی به ظاهر شخصیتی ممتاز داشت، او از عالمان عارف یمنی بود.

وی با اشاره اینکه امام علی(ع) در جامعه اسلامی بسیار قریب و مظلوم بودند، ابراز کرد: بسیاری از مسلمانان با اینکه به حق بودن حضرت یقین و معرفت داشتند اما در حق ایشان بالاترین ظلم را روا داشتند و حتی به سب امام اقدام می کردند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه دنیا برای حضرت امیر همانند خار در گلو بود، اظهار داشت: تاریخ مدام تکرار می شود و در عصر کنونی لازمه نجات از فتنه ها و شبهات بالا بردن بصیرت است اگر بصیرت نباشد امام زمان(عج) تنها می ماند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام علی(ع) به چند اصل مهم پایبند بودند، اظهار داشت: ایشان هرگز از حق محوری عدول نکردند و مدام خویش را عبدالله معرفی می کردند.

وی افزود: حضرت در نامه ای که برای مالک نوشتند ایشان را به تقوای الهی دعوت و از تکبر و ظلم‌ پرهیز دادند؛ حضرت در همه امور اطاعت الهی را مقدم می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر اینکه امام علی(ع) شخصیتی عدالت خواه بودند، گفت: ایشان در کتاب شریف نهج البلاغه بهترین سیاست را عدل معرفی می کنند، امام علی(ع) در پاسخ به زیاده طلبی برادر آتش در کف دست او می گذارند و این بیانگر عدالت خواهی امام است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عدل عامل اصلاح جامعه می شود؛ دینداری به واسطه عدل افزایش می یابد؛ پایداری حکومت با عدالت محوری محقق می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت در سیاست صداقت داشتند، گفت: سیاست به معنای نیرنگ و فریب نیست بلکه رعایت حق و عدالت است، امام علی(ع) و سیاست یکی بودند، سیاست علوی پاک‌ترین سیاست بود به حدی که حضرت  قرآن را محور سیاست خود قرار دادند.

وی سازش ناپذیری را از ویژگی های دیگر امام برشمرد و‌ اظهار داشت: امام علی(ع) سیاست خود را بر اساس قرآن و سنت قرار داده بودند و‌ اعتنایی به القائات فریبکارانه دیگران نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: امام علی(ع) صراط مستقیم و عدم شناخت نسبت ایشان مصداق خروج از صراط است، مهمترین دلیل تنها ماندن امام علی(ع) عدم همراهی ایشان توسط خواص بود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات