۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۰۸۰۱۳
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

دشمنان هم به فضائل امیرمؤمنان معترف هستند

دشمنان هم به فضائل امیرمؤمنان معترف هستند
استاد حوزه علمیه با اشاره به این که گذشتگان و آیندگان شبیه امیرالمؤمنین(ع) را نخواهند دید، گفت: در عظمت جایگاه ایشان همین بس که دشمنان هم به فضائل امیرمؤمنان معترف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد استاد حوزه علمیه قم در بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع روزه داران مسجد امام حسن عسکری(ع) با اشاره به بیان و استماع سخن حق به عنوان دستورات بعدی امیرمؤمنان(ع) در نامه 31 نهج البلاغه اظهار داشت: بیان و قدرت تکلم و زبان یکی از نعمت های بزرگی است که خداوند به غیر از انسان به موجود دیگری عنایت نکرده است.

وی افزود: گاهی انسان از زبان استفاده حرام می‌ کند و گاهی استفاده مباح می‌ کند ولی کسی سود کرده است که از زبان خود در مسیر ذکر خدا، قرآن و حدیث و کلام اهل بیت(ع) استفاده کند، چراکه زبان یکی از چیزهایی است که صحیفه اعمال انسان را می‌ تواند نسبت به خوبی و بدی پر کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد عنوان کرد: همین طور استماع برخی مطالب و یادگیری برخی علوم هیچ نفعی برای انسان ندارد تا جایی که در مکاسب محرمه برخی از علوم به عنوان علوم محرمه یاد شده است که یادگیری آنها برای انسان جایز نیست.

وی با اشاره به این که برخی از علوم موجب نفع رساندن به انسان می‌ شود، گفت: انسان باید به دنبال این علوم باشد و آنها را یادبگیرد، در روایت از پیامبر گرامی اسلام(ص) داریم که علوم نافعه سه دسته هستند،علم دین، علم خداشناسی و علم احکام و همچنین فرمودند: بدانید که خیر در علمی که نفع ندارد نیست و علمی که سزاوار نیست انسان یاد بگیرد هیچ سودی از نمی برد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: برخی از دانش ها در راستای آسیب رساندن به جامعه اعمال می‌ شود، علمی که انسان با آن یاد بگیرد که بمب اتمی بسازد و همچون دولت منفور آمریکا بر سر مردم هیروشیما بریزد و هفتاد هزار انسان بی گناه را یک جا بکشد چه فایده ای دارد؟

وی بیان داشت: امروز روز شهادت امیرمؤمنان(ع) است که امام مجتبی(ع) روز بعد از شهادت ایشان فرمود: «دیشب فردی را به شهادت رساندند که نه گذشتگان مثل او دیده بودند و نه آیندگان شبیه و مثل او را خواهند دید».

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد با بیان این که دشمنان نیز معترف به فضائل و کمالات امیرالمؤمنین(ع) هستند، گفت: حتی معاویه که توطئه شهادت حضرت علی(ع) توسط خوارج به وسیله او برنامه ریزی شد، وقتی خبر شهادت امام در شام به گوشش رسید، گفت: «زن های قریش عقیم هستند که شبیه علی(ع) را به دنیا بیاورند»./1330/ج

ارسال نظرات